Connect with us

MEDIU

Global warming: less meat = less heat

Everyone can fight climate change by not eating meat one day a week, urged Sir Paul McCartney at a European Parliament public hearing on “Global Warming and Food Policy: Less Meat = Less Heat” on Thursday. The panel of global warming and food policy experts, including Chairman of the Intergovernmental Panel on Climate Change Dr Rajendra K. Pachauri, urged legislators to encourage people to do more individually to fight climate change.

Published

on

Everyone can fight climate change by not eating meat one day a week, urged Sir Paul McCartney at a European Parliament public hearing on “Global Warming and Food Policy: Less Meat = Less Heat” on Thursday. The panel of global warming and food policy experts, including Chairman of the Intergovernmental Panel on Climate Change Dr Rajendra K. Pachauri, urged legislators to encourage people to do more individually to fight climate change.

More here:
Global warming: less meat = less heat

MEDIU

Parlamentul European, pregătit să negocieze cu statele UE noile norme care reglementează întregul ciclu de viață al bateriilor

Published

on

© European Union, 2020/ Source: EC - Audiovisual Service

Parlamentul European este pregătit să negocieze cu guvernele statelor membre pentru forma finală a noilor norme care reglementează întregul ciclu de viață al produselor cu baterii, de la proiectare până la sfârșitul ciclului de viață, se arată în comunicatul oficial al Legislativului European. 

În timpul dezbaterii de miercuri, deputații europeni au subliniat rolul crucial pe care bateriile îl au în tranziția către o economie circulară și neutră din punct de vedere climatic și pentru competitivitatea și autonomia strategică a UE. Proiectul legislativ a fost adoptat joi cu 584 de voturi pentru, 67 împotrivă și 40 de abțineri.

Deputații europeni sunt în favoarea revizuirii legislației actuale pentru a lua în considerare evoluțiile tehnologice.

Ei propun cerințe mai stricte privind durabilitatea, performanța și etichetarea, inclusiv introducerea unei noi categorii de “baterii pentru „mijloace de transport ușoare”, cum ar fi scuterele și bicicletele electrice, precum și reguli privind o declarație și o etichetă privind amprenta de carbon.

Până în 2024, bateriile portabile din aparate, cum ar fi smartphone-urile, și bateriile pentru „mijloace de transport ușoare” trebuie să fie proiectate astfel încât consumatorii și operatorii independenți să le poată îndepărta singuri cu ușurință și în siguranță, spun deputații europeni.

Raportul stabilește, de asemenea, niveluri minime de recuperare a cobaltului, plumbului, litiului și nichel din deșeuri pentru reutilizarea în baterii noi și obiective de colectare mai stricte pentru bateriile portabile.

Continue Reading

MEDIU

Vinietele vor fi înlocuite de taxe de trecere: Parlamentul European a aprobat reforma tarifelor în transportul rutier de mărfuri

Published

on

© European Parliament

Conform noilor norme adoptate joi, taxele rutiere pentru camioane vor trece de la taxarea în funcție de timp la cea în funcție de distanță, ceea ce va face ca principiile „poluatorul plătește” să funcționeze mai bine, potrivit comunicatului oficial. 

Parlamentul European a dat undă verde finală unui acord cu guvernele UE privind actualizarea normelor care definesc taxele pe care statele membre le pot impune camioanelor și camioanelor, dar și autobuzelor, furgonetelor și autoturismelor care folosesc drumurile din rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T). Acest lucru nu va obliga statele membre ale UE să taxeze vehiculele care utilizează drumurile lor. Cu toate acestea, în cazul în care vor alege să facă acest lucru, ele vor trebui să respecte normele UE.

Scopul noilor norme este de a muta taxarea rutieră de la un model bazat pe timp la un sistem bazat pe distanță sau pe kilometri reali, pentru a reflecta mai bine principiile „poluatorul plătește” și „utilizatorul plătește”.

Deputații europeni s-au asigurat că statele membre vor elimina treptat “vinietele” (taxarea rutieră bazată pe timp) pentru vehiculele grele (camioane, autocamioane și autobuze) în rețeaua TEN-T în termen de opt ani de la intrarea în vigoare a noilor norme și vor începe să aplice taxe de trecere (taxe bazate pe distanță).

Cu toate acestea, statele membre vor putea în continuare să păstreze vinietele pentru anumite părți specifice ale acestei rețele, dacă pot dovedi că un nou mod de taxare ar fi disproporționat față de veniturile preconizate.

Pentru a încuraja utilizarea pe scară mai largă a vehiculelor mai ecologice, țările UE vor trebui să stabilească, începând din 2026, tarife diferite de taxare rutieră în funcție de emisiile de CO2 pentru camioane și autobuze și de performanța de mediu pentru camionete și microbuze. De asemenea, acestea vor trebui să reducă considerabil taxele pentru vehiculele cu emisii zero sau cu emisii scăzute.

În conformitate cu noile norme, vinietele vor fi valabile pentru perioade mai scurte (o zi, o săptămână sau 10 zile) și vor avea plafoane tarifare care pot fi impuse pentru autoturisme, pentru a se asigura că șoferii ocazionali din alte țări ale UE sunt tratați în mod echitabil. Țările UE care doresc să taxeze vehiculele mai ușoare, cum ar fi furgonetele, microbuzele și autoturismele, vor putea în continuare să aleagă între sistemele de taxare sau viniete.

Deputații europeni s-au asigurat că, la trei ani de la intrarea în vigoare a normelor, statele membre vor prezenta rapoarte publice privind taxele de trecere și tarifele de utilizare percepute pe teritoriul lor, inclusiv informații privind modul în care utilizează aceste venituri. Deputații europeni doresc ca veniturile generate de aceste taxe să contribuie la transportul durabil, la infrastructură și la mobilitate.

Normele vor intra în vigoare la 20 de zile după ce vor fi publicate în Jurnalul Oficial al UE. Statele membre vor avea la dispoziție doi ani pentru a pregăti aplicarea noilor norme.

Continue Reading

INTERNAȚIONAL

Raport ONU: Poluarea produsă de state și companii provoacă mai multe decese la nivel global decât pandemia de COVID-19

Published

on

© Party of European Socialists

Poluarea produsă de state şi companii provoacă mai multe decese la nivel global decât pandemia de COVID-19, se arată într-un raport privind mediul al ONU publicat marţi, informează Reuters.

Organizația Națiunilor Unite cere o „acţiune imediată şi ambiţioasă” pentru a interzice unele substanţe chimice toxice și precizează că poluarea cu pesticide, materiale plastice şi deşeuri electronice provoacă încălcări pe scară largă ale drepturilor omului, precum şi cel puţin 9 milioane de decese premature pe an, iar această problemă este „în mare măsură ignorată”.

Pandemia de COVID-19 a provocat aproape 5,9 milioane de decese, conform datelor Worldometer.

„Abordările actuale pentru gestionarea riscurilor reprezentate de poluare şi substanţele toxice eşuează în mod clar, rezultând în încălcări la scară largă ale dreptului la un mediu curat, sănătos şi durabil”, scrie autorul raportului, David Boyd, raportor special al ONU.

Documentul recomandă, de asemenea, curăţarea zonelor poluate şi, în cazuri extreme, chiar posibila relocare a comunităţilor afectate – multe dintre ele sărace, marginalizate şi indigene – din aşa-numitele „zone de sacrificiu”.

Termenul, folosit iniţial pentru a descrie zonele de testare nucleară, a fost utilizat în raport pentru a include orice locaţie contaminată puternic sau devenită nelocuibilă din cauza schimbărilor climatice.

Potrivit unui raport al Grupului interguvernamental de experți al ONU însărcinat cu evaluarea riscurilor asupra încălzirii globale din cauza efectelor activității umane (IPCC), catalogat drept ”Cod roșu pentru umanitate” arată că ultimii cinci ani au fost cei mai calzi din ultimii 170, iar omenirea va asista în curând la ”evenimente meteo extreme fără precedent în istorie”.

Continue Reading

Facebook

COMISIA EUROPEANA19 mins ago

CE prezintă REPowerEU, un plan cuprinzător pentru reducerea rapidă a dependenței de combustibilii fosili din Rusia și pentru accelerarea tranziției ecologice

COMISIA EUROPEANA43 mins ago

Ca răspuns la prețurile ridicate și volatile la energie, Comisia Europeană prezintă măsuri de urgență pe termen scurt și opțiuni pentru îmbunătățiri pe termen lung

SUA2 hours ago

Premierul Greciei, discurs istoric în Congresul SUA: Nu vom accepta încălcarea suveranității și a drepturilor noastre teritoriale. Ultimul lucru de care are NATO nevoie este o altă sursă de instabilitate pe aripa de sud-est a Alianței

U.E.2 hours ago

Andrzej Duda a discutat cu omologul ungar despre cel de-al șaselea pachet de sancțiuni al UE împotriva Rusiei: Ungaria nu are nivelul de securitate energetică pe care Polonia a reușit să îl asigure

ROMÂNIA3 hours ago

Marcel Ciolacu, după adoptarea legii offshore: România a intrat în linie dreaptă pentru independență energetică

U.E.4 hours ago

Înainte de a se adresa Parlamentului European, Maia Sandu s-a întâlnit cu premierul Belgiei: R. Moldova are nevoie de sprijinul tuturor statelor UE pentru a avansa pe calea integrării europene

SUA4 hours ago

Departamentul de Stat al SUA înființează o unitate pentru cercetarea și documentarea ”atrocităților comise de Rusia în Ucraina”: Dovezile vor fi puse la dispoziția publicului larg pentru a contracara dezinformarea rusă

ENERGIE4 hours ago

Nicolae Ciucă anunță că legea offshore trece astăzi de Parlament: În luna iunie vom avea prima moleculă de gaz din Marea Neagră. În cinci ani vom deveni independenți energetic

CONSILIUL DE SECURITATE5 hours ago

Bogdan Aurescu, invitat de Antony Blinken la două evenimente ale CS ONU privind securitatea alimentară pe fondul războiului din Ucraina

ROMÂNIA5 hours ago

Ministrul de Interne, la Washington: România a fost, este şi va rămâne un partener ”de nădejde” al SUA. Relaţia bilaterală este ”foarte puternică și a evoluat foarte mult în ultimele decenii”

SUA2 hours ago

Premierul Greciei, discurs istoric în Congresul SUA: Nu vom accepta încălcarea suveranității și a drepturilor noastre teritoriale. Ultimul lucru de care are NATO nevoie este o altă sursă de instabilitate pe aripa de sud-est a Alianței

NATO6 hours ago

Finlanda și Suedia au depus oficial cererile de aderare la NATO, o schimbare majoră a arhitecturii de securitate în Europa după invazia Rusiei în Ucraina

U.E.1 day ago

Viktor Orban, în debutul celui de-al cincilea mandat de premier: Deceniul care vine va fi unul al pericolelor, insecurității și războiului

ROMÂNIA2 days ago

Premierul Nicolae Ciucă a prezidat reuniunea Comitetului de monitorizare a PNRR: Timpul și ritmul în care acționăm sunt decisive pentru ca reformele și investițiile să se concretizeze cât mai repede

NATO3 days ago

Stoltenberg: Vom căuta modalități de a oferi garanții de securitate Finlandei și Suediei pe parcursul procesului de aderare la NATO

NATO3 days ago

Stoltenberg: Am discutat cu ministrul de externe turc și mă aștept să dăm curs rapid cererii de aderare a Finlandei și Suediei. Intenția Turciei nu este de a bloca aderarea la NATO

INTERNAȚIONAL3 days ago

Mai mult ajutor militar din partea SUA este în drum spre Ucraina, a anunțat șeful diplomației ucrainene după întâlnirea cu Antony Blinken

NATO3 days ago

Secretarul general adjunct al NATO: Finlanda și Suedia sunt cei mai apropiați parteneri ai NATO. Vom găsi condițiile pentru un consens dacă decid să solicite aderarea

CONSILIUL EUROPEAN5 days ago

De la Hiroshima, primul oraș din istorie bombardat nuclear, șeful Consiliului European denunță “referirile rușinoase ale Rusiei la utilizarea armelor nucleare”

ROMÂNIA6 days ago

Klaus Iohannis: Inflația și prețurile la energie au o singură cauză, războiul lui Putin împotriva Ucrainei. Vinovat este Putin

Team2Share

Trending