Connect with us

TRANSPORT

Europa extinde folosirea unor aparate electronice în avioane

Published

on

airplanesAutorităţile europene în domeniul aviaţiei au decis, miercuri, să permită folosirea tabletelor și telefoanelor mobile, precum și a altor aparate electronice, în avioanele de linie în toate fazele zborului, inclusiv la decolare şi la aterizare.

Aceste aparate puteau fi folosite, până în prezent, doar în anumite faze, exceptând atunci când avionul se afla pe pistă, decola sau ateriza, scrie Mediafax.

Potrivit unui comunicat al Agenției Europene pentru Siguranța Aeriană, este important să nu se încalce libertatea de folosire a acestor aparate fără a compromite securitatea.

La sfârşitul lunii noiembrie, AESA va publica o nouă directivă privind posibilitatea de a utiliza tablete, telefoane mobile şi alte tipuri de aparate în toate fazele zborului, cu condiţia, totuşi, ca aceste aparate să fie configurate în “mod avion”, această directivă urmând să fie aplicabilă imediat.

Sursa: Mediafax
Foto: wikipedia

FONDURI EUROPENE

Cătălin Drulă: Ministerul Transporturilor deține recordul absolut la absorbţia fondurilor europene. 623 de milioane de euro au intrat în România de la Comisia Europeană

Published

on

© Cătălin Drulă/ Facebook

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a înregistrat până la această dată recordul absolut la absorbţia fondurilor europene nerambursabile, care a ajuns la 623 de milioane de euro, cu 22% mai mult decât în perioada similară din 2020 şi dublu faţă de 2019, a declarat, vineri, ministrul de resort, Cătălin Drulă.

“Despre execuţia bugetară. M-am luptat foarte tare pentru a primi mai mulţi bani la rectificarea bugetară, care merg exact către domeniul feroviar cea mai mare parte. E prioritate absolută domeniul feroviar la rectificarea bugetară. Execuţia bugetară a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii are două componente: partea de fonduri europene şi partea de buget de stat. Pe ambele avem record anul acesta. Pe fonduri europene, din datele pe care le am eu, avem recordul absolut de după Revoluţie pe absorbţie. În 2021, până la data curentă, 623 de milioane de euro aduşi în România de la Comisia Europeană pe fonduri nerambursabile. În lei, pe Titlul 58 – 3,1 miliarde de lei la data curentă şi o să vă fac o comparaţie cu anii precedenţi. Asta este o sumă cu 22% mai mare decât anul trecut, 2,5 miliarde până la data curentă în 2020, şi dublu faţă de 2019. În 2019 erau 1,6 miliarde de lei”, a spus Drulă, citat de Agerpres.

El a precizat că se va respecta ţinta de 8 miliarde de lei absorbţie în 2021.

“Am spus la începutul anului că ne-am pus o ţintă record în sine, cea de 8 miliarde de lei, şi o vom respecta până la sfârşitul anului. Asta înseamnă autostrăzi, asta înseamnă căi ferate noi, asta înseamnă investiţii în România”, a susţinut acesta.

În ceea ce priveşte partea de la bugetul de stat, execuţia la nivelul MTI este de 93%.

“Pe partea de buget de stat, este cea mai bună execuţie bugetară din ultimii 4 ani. 93% din fondurile alocate. Spre comparaţie, anul trecut a fost 70% execuţia bugetară, 74,7% în 2019 şi 81% în 2018. Deci, am cheltuit banii pe care îi avem, nu e o problemă de execuţie. I-am cheltuit şi tocmai de aia mai vrem, pentru că vrem să investim şi să avem condiţii mai bune”, a încheiat Cătălin Drulă. 

Continue Reading

REPUBLICA MOLDOVA

Ministrul transporturilor Cătălin Drulă anunță îmbunătățirea legăturilor de infrastructură dintre România și Republica Moldova: Avem cinci proiecte în derulare

Published

on

© Cătălin Drulă/ Facebook

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are în derulare cinci proiecte pentru reabilitarea podurilor de peste Prut şi pentru construirea unui pod la Ungheni, a transmis luni ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

“Reabilităm podurile de peste Prut şi construim unul nou. Îmbunătăţim prin infrastructură legăturile dintre România şi Republica Moldova! Compania de drumuri are în derulare cinci proiecte importante, finanţate prin fonduri europene nerambursabile, pentru reabilitarea podurilor de peste Prut şi pentru construirea unui nou pod peste acest râu, la Ungheni”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.

Unul dintre proiecte este Podul de la Galaţi – Giurgiuleşti, pe DN 2B, construit în 1949, cu o lungime de 125 de metri.

Execuţia lucrărilor a pornit în iulie şi se va încheia peste 9 luni.

Proiectul vizează: consolidare grindă cu zăbrele; sablare şi vopsire tablier; reparare placa de beton armat care susţine calea pe pod; refacere cale pe pod şi trotuare; schimbare parapete pietonale şi de siguranţă; refacere rampe de acces; protejare picioare pod cu un dig de piatră brută.

Celelalte poduri ce vor fi reabilitate sunt Podul de la Albiţa – Leuşeni, pe DN 24B, Podul de la Sculeni, pe DN 24, Podul de la Oancea – Cahul, pe DN 26A (la acest pod CNAIR lucrează deja la proiectele de reabilitare care se vor desfăşura pe modelul Podului de la Galaţi – Giurgiuleşti).

În ceea ce priveşte Podul de la Ungheni, de pe Autostrada Unirii A8 Tg. Mureş-Iaşi-Ungheni, proiectarea este deja în derulare. “Studiul de fezabilitate pentru pod este finalizat, iar, după ce obţinem acordul de mediu aflat în procedură, lansăm licitaţia de proiectare şi execuţie”, a adăugat ministrul.

“Accesul peste râul Prut devine astfel mai uşor şi mai sigur prin toate aceste puncte, spre beneficiul cetăţenilor României şi cei ai Republicii Moldova. O infrastructură modernă este cheia ridicării şi dezvoltării economice a regiunilor care sunt deservite de ea”, a subliniat Drulă. 

Continue Reading

ROMÂNIA

Ministrul transporturilor: Vom avea autostradă de la Sibiu la Bruxelles. Lucrările vor fi gata în patru ani

Published

on

© Ministerul Transporturilor

Ofertele pentru lotul 2 al segmentului Lugoj-Deva al autostrăzii A1, vor putea fi depuse în curând, iar în patru ani, se va putea circula pe Autostradă de la Sibiu la Bruxelles, a anunţat, miercuri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, după şedinţa de Guvern.

“Cea mai importantă veste, pentru toată România: pe Lugoj-Deva, pe lotul 2, pe zona aceea cu tunelele urşilor, suntem de vreo 4 ani într-un blocaj, astăzi în sfârşit s-a ajuns la un acord pe acest lot cu fostul constructor, a fost o reziliere abuzivă în 2017, constructorul a câştigat, anul trecut a venit o decizie care a căzut ca o secure pe acest proiect, de plată a 270 de milioane către acest constructor, de repunere în contract, şi practic lucrurile acolo erau blocate.”, a afirmat Cătălin Drulă, potrivit Agerpres.

Potrivit ministrului, acesta este singurul sector lipsă de pe autostrada A1, între Sibiu şi Arad/Nădlac, pentru care, în curând, va exista un constructor şi astfel vom avea autostrada continuă de la Sibiu până la Bruxelles.

Întrebat în cât timp se va ajunge de la Sibiu la Bruxelles pe autostradă, Drulă a răspuns: „Lipsesc doar 9 km de autostradă. O să fiu sincer şi realist fiind vorba de două tuneluri la mijloc: mai devreme de patru ani nu va fi gata. Important este să fie gata peste patru ani, nu 10”.

Lucrările la autostrada Lugoj-Deva au început în 2011. Patru ani mai târziu italienii de la Tirrena Scavi finalizau lotul 1. În martie 2017 aveam o nouă inaugurare. Salini, tot un constructor italian, finalizase 15 kilometri din cei 28 ai lotului doi al şoselei de mare viteză. În vara aceluiaşi an, însă, şefii de la Drumuri au rupt contractul cu firma Salini şi au lăsat fără constructor circa 13 kilometri din şoseaua rapidă, din care 4 erau construiţi în proporţie de 90%. Ultimele două loturi din autostradă au fost şi ele date în circulaţie în 2019.

Singura porţiune lipsă este în continuare cea scoasă din lotul celor de la Salini, unde acordul de mediu revizuit în decembrie 2013 cere realizarea a două ecoducte pentru protecţia mamiferelor mari, aşa numitele „tuneluri pentru urşi”. Aceştia sunt singurii kilometri de autostradă care lipsesc dintre Sibiu şi Nădlac. Mare parte din banii pentru construirea autostrăzii Lugoj-Deva au venit de la Bruxelles.

De asemenea, ministrul Transporturilor a menţionat că ultimele exproprieri pentru drumul de legătură dintre Vama Giurgiu şi DN 5 au fost adoptate în şedinţa de Guvern.

“Am adoptat în şedinţa de Guvern de astăzi ultimele exproprieri necesare pentru drumul de legătură între Vama Giurgiu şi DN 5, este vorba de acel proiect de drum de 6 kilometri, un drum expres, fără intersecţii la nivel, un drum cu separatoare pe mijloc, un drum modern, care pleacă fix de la ieşirea din Vama Giurgiu sau de la intrarea în ţară, depinde cum ne uităm, şi ocoleşte complet Municipiul Giurgiu. Un proiect care are ca termen de finalizare promis de constructor sfârşitul acestui an”, a explicat Cătălin Drulă.

Continue Reading

Facebook

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI11 hours ago

Marian-Jean Marinescu o compară pe Maia Sandu cu ”europenii fără îndoieli” precum ”Walesa, Havel, Kohl”: Moldovenii trebuie să știe că poarta către UE le este deschisă

PARLAMENTUL EUROPEAN11 hours ago

Președinta Parlamentului European, mesaj către ”prietena” Maia Sandu: Republica Moldova își are locul în familia europeană. Nu putem să ne dezamăgim vecinii care privesc spre Europa

COMISIA EUROPEANA12 hours ago

Comisia Europeană prezintă planuri pentru un răspuns imediat al Uniunii care să abordeze nevoile de finanțare ale Ucrainei și reconstrucția sa pe termen mai lung

INTERNAȚIONAL12 hours ago

UE dezvăluie primul parteneriat strategic din istorie cu țările din Golf

PARLAMENTUL EUROPEAN12 hours ago

Maia Sandu, discurs istoric de la pupitrul Parlamentului European: Crimeea este Ucraina, Donbas este Ucraina, Kiev este Ucraina. Și vor fi întotdeauna

REPUBLICA MOLDOVA12 hours ago

În aplauzele Parlamentului European, Maia Sandu a cerut o decizie politică pentru candidatura R. Moldova la UE: Este luminița de la capătul tunelului, farul care ne ghidează în această furtună cumplită

COMISIA EUROPEANA12 hours ago

UE își intensifică acțiunile de consolidare a capacităților de apărare și propune măsuri pentru a întări baza industrială și tehnologică a Europei

COMISIA EUROPEANA13 hours ago

Comisia Europeană propune integrarea măsurilor REPowerEU în PNRR-urile României și ale celorlalte țări membre

COMISIA EUROPEANA14 hours ago

Comisia Europeană a decis să ofere 248 milioane de euro pentru a ajuta 5 state membre, inclusiv România, să primească refugiați ucraineni

COMISIA EUROPEANA14 hours ago

CE prezintă REPowerEU, un plan cuprinzător pentru reducerea rapidă a dependenței de combustibilii fosili din Rusia și pentru accelerarea tranziției ecologice

PARLAMENTUL EUROPEAN11 hours ago

Președinta Parlamentului European, mesaj către ”prietena” Maia Sandu: Republica Moldova își are locul în familia europeană. Nu putem să ne dezamăgim vecinii care privesc spre Europa

SUA15 hours ago

Premierul Greciei, discurs istoric în Congresul SUA: Nu vom accepta încălcarea suveranității și a drepturilor noastre teritoriale. Ultimul lucru de care are NATO nevoie este o altă sursă de instabilitate pe aripa de sud-est a Alianței

NATO20 hours ago

Finlanda și Suedia au depus oficial cererile de aderare la NATO, o schimbare majoră a arhitecturii de securitate în Europa după invazia Rusiei în Ucraina

U.E.2 days ago

Viktor Orban, în debutul celui de-al cincilea mandat de premier: Deceniul care vine va fi unul al pericolelor, insecurității și războiului

ROMÂNIA2 days ago

Premierul Nicolae Ciucă a prezidat reuniunea Comitetului de monitorizare a PNRR: Timpul și ritmul în care acționăm sunt decisive pentru ca reformele și investițiile să se concretizeze cât mai repede

NATO3 days ago

Stoltenberg: Vom căuta modalități de a oferi garanții de securitate Finlandei și Suediei pe parcursul procesului de aderare la NATO

NATO4 days ago

Stoltenberg: Am discutat cu ministrul de externe turc și mă aștept să dăm curs rapid cererii de aderare a Finlandei și Suediei. Intenția Turciei nu este de a bloca aderarea la NATO

INTERNAȚIONAL4 days ago

Mai mult ajutor militar din partea SUA este în drum spre Ucraina, a anunțat șeful diplomației ucrainene după întâlnirea cu Antony Blinken

NATO4 days ago

Secretarul general adjunct al NATO: Finlanda și Suedia sunt cei mai apropiați parteneri ai NATO. Vom găsi condițiile pentru un consens dacă decid să solicite aderarea

CONSILIUL EUROPEAN6 days ago

De la Hiroshima, primul oraș din istorie bombardat nuclear, șeful Consiliului European denunță “referirile rușinoase ale Rusiei la utilizarea armelor nucleare”

Team2Share

Trending