Connect with us

ROMÂNIA DIGITALĂ

Google a lansat o campanie pentru a preveni dezinformarea online. În calitate de partener Google, CaleaEuropeană.ro se alătură inițiativei de educare a publicului

Published

on

© Google

Google a lansat, în parteneriat cu Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), o campanie destinată prevenirii dezinformării în mediul online, în perioada pre-electorală, se arată într-un comunicat al companiei.

În calitate de partener Google, CaleaEuropeană.ro se alătură acestei inițiative ce are în vedere educarea publicului în identificarea tehnicilor de manipularea folosite în comunicarea online, indiferent de mediu și tip de conținut (de la presă clasică la social media și de la text la video), precum și modul în care să reacționeze și să respingă argumentele înșelătoare.

Campania se derulează prin intermediul unei platforme dedicate, disponibilă la www.prebunking.withgoogle.com/ro.

“Dezinformarea a fost identificată de experţi ca fiind cel mai mare risc la nivel global în următorii doi ani. Pentru România şi mare parte a Europei, dezinformarea este un subiect şi mai sensibil în acest an electoral. Pentru a combate manipularea pre-electorală, lansăm o campanie în care apelăm la unul dintre cele mai eficiente instrumente: educaţia. Abordarea pe care o folosim, prebunking-ul, este o tehnică de comunicare ce generează ‘anticorpi mentali’, ajutând oamenii să identifice şi să respingă viitoare încercări de manipulare. Obiectivul campaniei pe care am lansat-o alături de partenerul nostru, DNSC, este ca oamenii să înveţe să identifice manipularea, să respingă dezinformarea şi, astfel, să-şi formeze propriile opinii bazate pe argumente solide”, a declarat Elisabeta Moraru, director de ţară al Google România.

Noua platformă Google detaliază cele mai uzuale tehnici de manipulare folosite în comunicarea online, explică modul şi de ce funcţionează, prezintă exemple concrete de mesaje şi situaţii manipulatoare, iar la final oferă oamenilor soluţii de cum să reacţioneze şi cum să respingă o asemenea manipulare. Astfel, sunt detaliate 11 tehnici de manipulare, de la folosirea mesajelor emoţionale sau a unor falşi experţi până la manipularea prin găsirea unui ţap ispăşitor, atacul la persoană sau scoaterea din context.

“Cele mai frecvente 3 tehnici de manipulare – scoaterea din context, discreditarea şi găsirea unui ţap ispăşitor – au fost exemplificate în video-uri animate, pentru un impact mai mare la nivelul publicului. Mai mult, platforma oferă un ghid practic pentru orice organizaţie vrea să deruleze o campanie de prebunking, precum şi resurse, studii de caz, jocuri educative şi un test pentru a verifica cât de pregătită este o persoană în a identifica tehnicile de manipulare folosite în dezinformare”, se menţionează în comunicatul Google.

Pe parcursul următoarei perioade a campaniei, CaleaEuropeană.ro va prezenta cele 3 tehnici de manipulare identificate și care sunt cele mai frecvente în dezinformarea din mediul online.

Campania de prebunking lansată în România este parte a unui iniţiative ample a Google în Europa, care are ca obiectiv protejarea integrităţii electorale în perspectiva alegerilor din Uniunea Europeană, şi continuă eforturile pe termen lung ale companiei de educaţie în domeniul media.

Iniţiative similare sunt derulate şi în Franţa, Germania, Italia, Belgia sau Polonia, iar materialele sunt disponibile în toate limbile ţărilor Uniunii Europene, plus rusă, arabă şi turcă.

Platforma de prebunking a Google a fost realizată cu sprijinul Jigsaw, o entitate în cadrul gigantului american, care are ca scop cercetarea societăţilor deschise şi ameninţărilor la adresa lor, precum şi dezvoltarea de instrumente experimentale şi noi tehnologii care să ajute la protejarea acestora.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

ROMÂNIA

ICI București își propune să redefinească modul în care interacționăm cu lumea digitală, utilizând tehnologii de vârf pentru a construi un metavers integrat și accesibil

Published

on

© ICI București/ Facebook

ICI București își propune să redefinească modul în care interacționăm cu lumea digitală, utilizând tehnologii de vârf pentru a construi un metavers integrat și accesibil.

Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică dezvoltă proiectul intitulat ”Cercetări avansate de metavers și tehnologii emergente pentru transformarea digitală a societății”.

Potrivit unui comunicat al ICI București, acest spațiu virtual va facilita noi forme de comunicare, colaborare și inovare, având un impact profund asupra diverselor sectoare ale societății.

Obiectivele generale ale proiectului sunt următoarele: 

  • Examinarea și consolidarea stadiului cunoașterii în domeniul Metavers-ului și al aplicabilității acestuia în domenii prioritare ale societății;
  • Proiectarea și realizarea unui spațiu de experimentare Metavers pentru cele două modele teoretice propuse;
  • Experimentarea tehnologiilor specifice Metavers;
  • Elaborarea unui model de arhitectură de referință pentru dezvoltarea serviciilor specifice administrației publice;
  • Elaborarea unei curricule educaționale specifice cu utilizarea Metavers;
  • Propuneri de reglementare strategică a domeniului la nivel național;
  • Creșterea prestigiului instituțional prin diseminarea rezultatelor în jurnale indexate ISI și cu factor de impact precum și organizarea de workshopuri tematice;
  • Consolidarea cunoștințelor cercetătorilor implicați și câștigarea de noi competențe în domeniile de specializare inteligentă, precum tehnologii XR, sisteme de inteligență artificială, securitate cibernetică.

Proiectul este în acord cu strategia instituției privind promovarea unor inițiative adecvate în domeniul TIC, inclusiv prin cercetări multidisciplinare, adaptate la cele mai noi tendințe ale societății viitorului, care să aibă ca rezultat atât avansul cunoașterii în domeniu, cât și creșterea competitivității instituționale prin infrastructuri de cercetare noi și creșterea competențelor de cercetare ale resursei umane proprii.

Metaversul presupune convergența între lumea fizică, cea virtuală și cea augmentată, potențialul acestei forme emergente de interacțiune fiind încă în faza de explorare incipientă, cu potențial ridicat, atât pentru cercetare cât și pentru dezvoltare de soluții. Având în vedere complexitatea subiectului și ubicuitatea potențialului de aplicare a paradigmei Metavers, provocările care vor fi abordate în cadrul proiectului sunt: maturitatea și accesibilitatea tehnologiilor VR/AR/MRscalabilitatereglementareinteroperabilitateconfidențialitate.

Contribuțiile proiectului vizează aprofundarea și extinderea aspectelor științifice sociale și instituționale și propunerea de alternative puse în slujba binelui comun și a bunăstării cetățenilor. Scopul final este de a structura Metaversul în moduri care sunt acceptabile din punct de vedere moral și benefice din punct de vedere democratic pentru societate.

Din punct de vedere științific și tehnic, proiectul aduce contribuții semnificative la dezvoltarea cercetărilor privind Metavers, în mai multe domenii majore, dintre care au fost alese educația și serviciile publice. Metodologia de cercetare a proiectului este structurată pe următoarele faze:

  • Faza I – Analiza stadiului cunoașterii în domeniul Metavers. Faza I va analiza posibilitatea definirii unui model de guvernanță pentru modele noi propuse;
  • Faza II – Analiza tehnologiilor specifice Metavers. În faza II se vor identificarea și analiza cele mai frecvent utilizate tehnologii (AR, VR, XR, MR) în Metavers. Se vor analiza posibilitățile de extindere pentru tehnologiile existente, cât și capabilitățile de interoperabilitate;
  • Faza III – Contribuții la dezvoltarea domeniului Metavers în România. Faza III își propune realizarea unui cadru de interacțiune în Metavers, prin crearea unui spațiu de experimentare a tehnologiilor specifice Metavers prin extinderea laboratorului de inovare Transformare Digitală existent;
  • Faza IV – Analiza aplicabilității Metaversului în domenii prioritare de guvernanță a societății. Faza IV va răspunde principalelor provocări generate de noul tip de interacțiune guvern – cetățean prin analiza impactului Metavers pe diferite domenii de guvernanță, elaborarea unui cadru etic și tehnologic de susținere a interacțiunii, identificarea de riscuri și de soluții de atenuare;
  • Faza V – Elaborarea unui cadru pentru dezvoltarea aplicațiilor cu utilizarea Metavers în servicii publice. În Faza V se va investiga potențialului pe care Metaversul îl poate avea în creșterea atractivității și accesibilității serviciilor publice cu evaluarea performanței acestora;
  • Faza VI – Elaborarea unui cadru funcțional pentru dezvoltarea aplicațiilor cu utilizarea Metavers în educație;
  • Faza VII – Contribuții la emergența mediilor de învățare cu utilizarea Metavers în România. În această fază vor fi identificate modele de măsurare a experienței utilizatorilor;
  • Faza VIII – Reglementarea domeniului Metavers în Romania. În această fază vor fi analizate standardele care vor fi deja existente pentru realizarea propunerilor de strategii de implementare a Metavers. Laboratorul Metavers va fi un spațiu de testare de tehnologii specifice acestui nou domeniu, care va fi operaționalizat ca o extensie a actualului laborator DIGITRAIN.

Rezultate estimate

  • Studii științifice referitoare la stadiul cunoașterii domeniului, tehnologiile utilizate și modul în care au fost experimentate în cadrul proiectului, aplicațiile realizate anterior în domeniile de interes (educație și guvernanță);
  • Publicații științifice cotate ISI, un număr special la o revistă indexată ISI, o carte editată;
  • 1 site proiect, 8 newsletter-uri (2/an) cu principale realizări în domeniu;
  • Prezență pe mediile de socializare: pagina de Facebook a instituției, grup dedicat pe LinkedIn, anunțuri pe Twiter;
  • Model experimental pentru realizarea unui spațiu de experimentare Metavers;
  • Model teoretic de guvernare a datelor in Metavers;
  • Modele conceptuale de utilizare Metavers (în educație și administrație);
  • Propunere de arhitectură de utilizare Metavers în administrație;
  • Curriculă de curs cu utilizare Metavers;
  • Propuneri de strategii pentru implementare Metavers (în educație și administrație).

Continue Reading

ROMÂNIA

România are o strategie privind inteligența artificială centrată pe respectarea drepturilor omului și pe clasificarea riscului, anunță ministrul Bogdan Ivan: Reprezintă rezultatul celor peste opt luni de dezbateri

Published

on

© Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării/ Facebook

România are o strategie privind inteligența artificială centrată pe respectarea drepturilor omului și pe clasificarea riscului, document definit după mai bine de opt luni de dezbateri, atât cu mediul universitar din România, cu companiile private, cu institutele de cercetare, cu ecosistemul din Europa şi cel din alte state occidentale, în special, cel din SUA, a subliniat ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Bogdan Ivan.

Acesta a prezentat miercuri, într-o conferință desfășurată la Palatul Victoria, detaliile privind Strategia Naţională a României pentru Inteligenţă Artificială 2024 – 2027, document care a primit recent aprobarea Guvernului.

”Referitor la Strategia de Inteligenţă Artificială a României, (…) după mai bine de opt luni de dezbateri, atât cu mediul universitar din România, cu companiile private, cu institutele de cercetare, cu ecosistemul din Europa şi cel din alte state occidentale, în special, cel din SUA, am ajuns, într-un final, la o strategie care să cuprindă două elemente extrem de importante. O dată – centrarea asupra omului şi anume principiul prin care drepturile sale sunt respectate atunci când vorbim despre utilizarea noilor tehnologii de inteligenţă artificială, care astăzi se află în peste şapte miliarde de aplicaţii. Doi – clasificarea riscului, atunci când vorbim despre conţinut care poate să vină şi să fie critic pentru informarea publică sau pentru impactul societal”, a detaliat ministrul, potrivit Agerpres

Făcând referire la tehnologiile emergente, Bogdan Ivan a subliniază că, în această strategie, ministerul a profilat modul în care acestea ”vor putea să fie ancorate în finanţările naţionale şi europene din Planul Naţional de Cercetare Dezvoltare şi Inovare, tocmai pentru a crea contextul în care acele entităţi, fie că vorbim despre companii, fie că vorbim despre entităţi publice din România sau organizaţii de cercetare, atunci când aplică pentru o finanţare europeană sau guvernamentală, să fie ancorate în acest cadru strategic prin care atât Inteligenţa Artificială, cât şi, mai nou, o nouă tehnologie (Quantum computing – n.r.) vor putea să fie finanţate direct şi cu prioritate”.

Conform mențiunilor sale, există deja în prezent proiecte în administrația publică care folosesc Inteligența Artificială.

”În momentul de faţă, avem proiecte care folosesc această nouă tehnologie. Şi pot să dau cel mai recent exemplu – un proiect de procesare automată a datelor pe care l-am deschis în urmă cu aproximativ două luni prin care 18 ministere şi agenţii guvernamentale vor putea să proceseze automat seturi uriaşe de date, printr-o finanţare de 20 de milioane de euro. Şi, mai mult, vorbim despre o statistică pe care a publicat-o INS-ul prin care, în următorii trei ani, aproximativ 30% din corpul funcţionarilor publici din România urmează să iasă la pensie. Este evident că munca acestor funcţionari, o mare parte din munca lor va putea să fie înlocuită de aceste noi tehnologii prin transformarea digitală a statului român”, a completat Bogdan Ivan.

Adoptarea Strategiei Naționale privind Inteligența Artificială înscrie România pe direcția europeană de reglementare a acestei noi tehnologii.

Amintim că în luna mai, Consiliul Uniunii Europene a dat undă verde finală pentru o lege revoluționară care vizează armonizarea normelor privind inteligența artificială, așa-numita lege privind inteligența artificială, fiind prima lege de acest tip din lume și care poate stabili un standard global pentru reglementarea inteligenței artificiale.

Citiți și: Țările UE au dat undă verde finală primei legislații din lume privind inteligența artificială pentru a stimula investițiile și inovarea și a întări piața unică

În aceeași lună mai, Consiliul Europei, organizație independentă de Uniunea Europeană, dar care împărtășește aceleași valori cu UE, a adoptat primul tratat internațional obligatoriu din punct de vedere juridic care vizează asigurarea respectării drepturilor omului, a statului de drept și a standardelor juridice democratice în utilizarea sistemelor de inteligență artificială (IA).

Continue Reading

ROMÂNIA DIGITALĂ

ICI București se concentrează pe crearea de soluții avansate de comunicație care să asigure reziliența și interoperabilitatea în fața provocărilor actuale

Published

on

© ICI București

Institutul de Cercetare și Inovare (ICI) București se axează pe crearea de soluții avansate de comunicație care să asigure reziliența și interoperabilitatea în fața provocărilor actuale, prin proiectul „Sisteme de comunicație reziliente și interoperabile bazate pe tehnologii distribuite și identitate digitală auto-suverană – RoDiD”. Proiectul face parte din PROGRAMUL NUCLEU FUTURE TECH și se desfășoară în perioada 2023-2026.

Proiectul, coordonat de Dr. ing. Adrian Victor Vevera, are ca obiectiv principal dezvoltarea unui nou standard de interoperabilitate și comunicație bazat pe tehnologie Blockchain și a unui sistem de identitate digitală auto-suverană. Acesta urmărește să asigure un mediu digital securizat, conferind confidențialitate și integritate, și să promoveze încrederea reciprocă.

Obiectivele proiectului includ:
– Dezvoltarea unei rețele distribuite de tip Blockchain pentru accesul, operarea și trasabilitatea datelor în schimburi de informații.
– Crearea unui protocol de comunicație securizată pentru îmbunătățirea interoperabilității inter-instituționale și facilitarea oferirii serviciilor digitale către cetățeni.
– Implementarea unui registru electronic al emitenților de acreditări digitale verificabile.
– Pilotarea unui scenariu de verificare a identității și oferirea de servicii guvernamentale în mediul digital.

Rezultate estimate ale proiectului:
– Studiu privind evoluția tehnologiei Blockchain și soluțiile existente.
– Raport de proiectare și produs pilot al rețelei de Blockchain.
– Produs pilot al registrului digital pentru emitenții de acreditări verificabile.
– Studiu privind aspectele de securitate ale sistemelor de comunicație distribuite.
– Tehnologie de comunicație Peer-To-Peer bazată pe identități descentralizate.
– Raport de testare și listă de vulnerabilități identificate.
– Organizarea unui eveniment de tip workshop pentru pilotarea tehnologiei dezvoltate.
– Publicarea a minim două articole științifice pe an și participarea la conferințe.
– Evenimente dedicate prezentării rezultatelor obținute în cadrul proiectului.

Proiectul RoDiD reprezintă un pas important către modernizarea și securizarea sistemelor de comunicație din România, prin integrarea tehnologiilor avansate și a conceptelor de identitate digitală auto-suverană.

Continue Reading

Facebook

Advertisement

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions
U.E.25 mins ago

Polonia propune o cale de urmat în relațiile UE-SUA. Sikorski: Este de datoria noastră să explicăm Americii că dacă simțim amenințarea Rusiei, nu ne putem angaja în Asia

CONSILIUL UE41 mins ago

Cătălin Predoiu: România este mai bine plasată, față de 2023, pentru aderarea la spațiul Schengen cu frontierele terestre

U.E.15 hours ago

Uniunea Europeană devine participant cu drepturi depline în cadrul Registrului Daunelor pentru Ucraina

COMISIA EUROPEANA16 hours ago

Meta are termen până la 1 septembrie să prezinte Comisiei Europene soluții pentru a îmbunătăți modelul de ”plată sau consimțământ” impus consumatorilor din UE, altfel riscă sancțiuni

CHINA18 hours ago

Ministrul ucrainean de externe merge la Beijing la invitația omologului chinez Wang Yi. Va fi discutat rolul Chinei în obținerea unei „păci stabile și drepte” în războiul cu Rusia

CONSILIUL UE18 hours ago

UE este alături de Ucraina și reînnoiește sancțiunile economice contra Rusiei pentru încă 6 luni, până la 31 ianuarie 2025

ROMÂNIA19 hours ago

Reacția României la retragerea lui Biden din cursa pentru Casa Albă: SUA sunt și rămân partener strategic pentru România și UE

CONSILIUL UE19 hours ago

România sprijină menținerea presiunii asupra Rusiei prin sancțiuni și va continua să colaboreze cu Ucraina și R. Moldova pentru a îmbunătăți interconectarea în sectorul energetic, subliniază Luminița Odobescu

INTERNAȚIONAL20 hours ago

Netanyahu: Israel va rămâne cel mai puternic aliat al SUA în Orientul Mijlociu indiferent de rezultatul alegerilor prezidențiale

ENERGIE20 hours ago

Secretarul american al energiei vine la București. România găzduiește reuniunea ministerială a Parteneriatului transatlantic pentru energie și cooperare în domeniul climei

CONSILIUL UE19 hours ago

România sprijină menținerea presiunii asupra Rusiei prin sancțiuni și va continua să colaboreze cu Ucraina și R. Moldova pentru a îmbunătăți interconectarea în sectorul energetic, subliniază Luminița Odobescu

U.E.3 days ago

Borrell: Estonia este un model de urmat pentru toate țările UE și NATO în privința cheltuielilor pentru apărare

COMISIA EUROPEANA5 days ago

Ursula von der Leyen, realeasă președintă a Comisiei Europene de Parlamentul European, după un prim mandat de “cinci ani ca niciun altul din istoria UE”

PARLAMENTUL EUROPEAN5 days ago

Președinta Grupului S&D din PE îi cere Ursulei von der Leyen să pună Europa socială în centrul acțiunilor viitoarei Comisii Europene: Avem nevoie de un buget consolidat și de o capacitate de investiții mai mare

COMISIA EUROPEANA5 days ago

Vicepreședintele PPE Siegfried Mureșan echivalează votul pentru Ursula von der Leyen la șefia CE cu un vot pentru democrație și valori europene

COMISIA EUROPEANA5 days ago

Strategia de securitate economică va deveni pilon al politicii externe UE. von der Leyen: Cursa cu rivalii sistemici a început. Europa trebuie să schimbe viteza și să aprofundeze piața unică

COMISIA EUROPEANA5 days ago

UE are nevoie de o schimbare a tratatului, transmite Ursula von der Leyen în plenul Parlamentului European: Reformele devin indispensabile pentru extinderea UE

COMISIA EUROPEANA5 days ago

Ursula von der Leyen propune crearea unui panel al cetățenilor europeni care să recomande politici Comisiei: “Ne aflăm într-o perioadă de anxietate profundă pentru europeni”

COMISIA EUROPEANA5 days ago

Von der Leyen propune pentru următorii cinci ani în fruntea CE consolidarea competitivității UE printr-un Acord Industrial Ecologic și un Fond European pentru Competitivitate

COMISIA EUROPEANA5 days ago

O “veritabilă UE a apărării” cu “NATO pilon al apărării”: Către un nou mandat, Ursula von der Leyen propune o “piață unică pentru apărare” și un “scut aerian european”

Trending