Connect with us

COMISIA EUROPEANA

Pachetul Mobilitate I: Comisia Europeană regretă că noile reguli pentru transportatori adoptate de PE nu respectă obiectivele Pactului Ecologic European

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Comisia Europeană regretă că noile reguli pentru transportatori adoptate de Parlamentul European azi, 9 iulie, nu sunt în acord cu ambițiile Pactului Ecologic European privind atingerea neutralității climatice până în 2050. De asemenea, Comisia Europeană nu a inclus în propunerea sa privind Pachetul Mobilitate I, adoptată în 2017, măsura privind revenirea obligatorie a autovehiculului la bază, în statul membru de origine, la fiecare opt săptămâni, respectiv măsura privind operațiunile de transport combinat, a declarat comisarul european pentru transport, Adina Vălean. 

„Comisia regretă faptul că noul set de reguli include elemente care nu sunt în concordanță cu ambițiile Pactului Ecologic și sprijinul acordat de către Consiliul European obiectivului atingerii neutralității climatice până în 2050. Acestea se referă la returnarea obligatorie a vehiculului în statul membru de bază la fiecare opt săptămâni și restricțiile impuse operațiunilor de transport combinat”, transmite Adina Vălean.

De asemenea, comisarul european precizează că aceste măsuri „nu au făcut parte din propunerile Comisiei adoptate la 31 mai 2017 și nu au făcut obiectul unei evaluări de impact”. Potrivit acesteia, „bligația de returnare a camionului poate duce la ineficiențe în sistemul de transport și la o creștere a emisiilor inutile, poluare și congestionare, în timp ce restricțiile privind transportul combinat ar putea diminua eficacitatea acestuia pentru a sprijini operațiunile multimodale de marfă”.

Prin urmare, oficialul de la Bruxelles mai precizează că Executivul European analizează acum „impactul preconizat al acestor două aspecte asupra climei, mediului și funcționării pieței unice și colectează toate informațiile necesare” și încurajează sectorul transportului rutier și autoritățile naționale să sprijine această activitate, furnizând date relevante pentru evaluare.

„Vom avea concluziile studiilor gata înainte de sfârșitul acestui an”, informează Adina Vălean. „Dacă este necesar, Comisia își va exercita dreptul de a prezenta o propunere legislativă specifică înainte de intrarea în vigoare a celor două dispoziții” care încalcă obiectivele Pactului Ecologic European, mai adaugă comisarul pentru transporturi. 

Potrivit comunicatului Parlamentului European, regulile revizuite referitoare la detașarea șoferilor, perioadele conducere și de repaus și o mai bună aplicare a normelor de cabotaj (adică transportul temporar de bunuri de către transportatori nerezidenți într-un stat membru) au scopul de a pune capăt denaturării concurenței în domeniu și de a oferi condiții mai bune pentru odihna șoferilor.

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

COMISIA EUROPEANA

NextGenerationEU: Comisia Europeană mobilizează 20 mld. de euro în cadrul primei tranzacții pentru sprijinirea redresării Europei

Published

on

© European Union, 2021/Source: EC - Audiovisual Service

Comisia Europeană a mobilizat marți, 15 iunie, în cadrul primei sale tranzacții NextGenerationEU, 20 de miliarde EUR prin intermediul unei obligațiuni pe zece ani, cu scadența la 4 iulie 2031, pentru a finanța redresarea Europei în urma crizei provocate de pandemia de COVID-19 și a consecințelor acesteia, informează un comunicat.

Aceasta este cea mai mare emisiune de obligațiuni instituționale din Europa, cea mai mare tranzacție instituțională efectuată într-o singură tranșă de până acum și cea mai mare sumă pe care UE a mobilizat-o într-o singură tranzacție.

„Astăzi este o zi cu adevărat istorică pentru Uniunea Europeană. Am efectuat cu succes prima operațiune de finanțare pentru NextGenerationEU. Acționând ca o Uniune puternică, mobilizăm fonduri de pe piețe împreună și investim într-o redresare comună în urma acestei crize. Este o investiție în piața noastră unică. Și chiar mai important, este o investiție în viitorul următoarelor generații ale Europei, întrucât acestea se confruntă cu provocările digitalizării și ale schimbărilor climatice. Fondurile pot fi acum direcționate pentru a contribui la remodelarea continentului nostru, pentru a construi o Europă mai verde, mai digitală și mai rezilientă. Voi vizita acum fiecare stat membru, pentru a vedea impactul NextGenerationEU pe teren”, a declarat președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.

Potrivit comisarului responsabil cu bugetul și administrația, Johannes Hahn, obligațiunea a fost suprasubscrisă de peste 7 ori, cu un volum de ordine de peste 142 de miliarde de euro. Acest lucru a arătat un interes foarte mare din partea investitorilor din întreaga Europă și din lume, datorită căruia Comisia a obținut condiții de stabilire a prețurilor foarte favorabile, la fel ca în cazul emisiunilor succesive reușite din cadrul programului SURE.

„Am atras investitori de înaltă calitate din întreaga Europă și din întreaga lume. Apetitul puternic și dorința de a satisface cât mai mulți investitori loiali și motivați posibil explică de ce valoarea tranzacției a fost mai mare decât am prevăzut. Acest lucru ne-a permis să stabilim prețul obligațiunii la condiții foarte atractive. Plătim o dobândă mai mică de 0,1 %. Atât cererea, cât și prețul rezultat sunt indicatori ai unei tranzacții extrem de reușite. Condițiile de piață mai dificile din ultimele săptămâni – în comparație cu debutul emisiunii SURE – fac ca acest succes să fie și mai semnificativ”, a declarat Johannes Hahn.

Oficialul european a mai precizat că Comisia va efectua alte două tranzacții sindicalizate semnificative în cadrul NextGenerationEU până la sfârșitul lunii iulie.

Fondurile vor fi utilizate acum pentru primele plăți din cadrul NextGenerationEU, al Mecanismului de Redresare și Reziliență și al diverselor programe finanțate din bugetul UE.

Citiți și Reuters: UE a angajat băncile care vor intermedia prima sa emisiune de obligațiuni destinată finanțării Fondului european de relansare

Până la sfârșitul anului 2021, Comisia se așteaptă să mobilizeze obligațiuni în valoare de aproximativ 80 de miliarde EUR, care vor fi completate cu titluri pe termen scurt („EU-Bills”), conform planului de finanțare publicat în iunie 2021.

Valoarea exactă atât a obligațiunilor UE, cât și a EU-Bills va depinde de nevoile exacte de finanțare, iar Comisia va revizui evaluarea sa inițială în toamnă. În acest mod, Comisia va fi în măsură să finanțeze, pe parcursul celei de a doua jumătăți a anului, toate granturile și împrumuturile planificate pentru statele membre în cadrul Mecanismului de Redresare și Reziliență și totodată să acopere nevoile politicilor UE care beneficiază de finanțare din instrumentul NextGenerationEU.

De asemenea, primele obligațiuni verzi vor fi lansate rapid în toamnă, după ce se va crea cadrul NGEU Green Bond.

Emisiunea de obligațiuni verzi va demonstra modul în care tranzacțiile financiare și prioritățile politice sunt interconectate. Emisiunile de obligațiuni verzi vor dubla piața globală a finanțării durabile”, a mai declarat comisarul Johannes Hahn.

În afară de contribuția substanțială la redresarea UE, emisiunile de titluri de stat NGEU vor face din UE un actor cheie pe piețele de capital de împrumut, prin emiterea de titluri de împrumut lichide, cu un rating ridicat, care prezintă interes atât pentru investitorii interni, cât și pentru cei internaționali.

În acest fel, emisiunile UE vor consolida, de asemenea, rolul internațional al monedei euro. Demararea programului de titluri pe termen scurt (de 3 și 6 luni) va reprezenta o altă etapă importantă în ceea ce privește consolidarea emisiunilor UE ca o referință solidă pentru investitorii internaționali care caută o participație denominată în euro și active europene sigure.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană, încrezătoare în progresul semnificativ al ODD-urilor grație măsurilor fără precedent din Planul de relansare NextGenerationEU

Published

on

© European Union, 2020/Source: EC - Audiovisual Service

Comisia Europeană este încrezătoare în progresul semnificativ privind îndeplinirea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă (ODD) grație măsurilor fără precedent din Planul de relansare NextGenerationEU, a declarat comisarul european pentru economie, Paolo Gentiloni, în contextul publicării Raportului privind Dezvoltarea Durabilă în UE în 2021

În ultimul an, pandemia a ocupat primele pagini ale ziarelor și a dominat activitatea noastră aici, la Comisia Europeană. Cu toate acestea, în paralel, am continuat să ne concentrăm pe punerea în aplicare a Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă în cadrul tuturor politicilor noastre, inclusiv în ceea ce privește Pactul verde european, Strategia digitală și Planul de acțiune privind Pilonul European al Drepturilor Sociale. În general, pandemia COVID-19 a făcut ca realizarea ODD-urilor să fie și mai dificilă. Dar sunt convins că măsurile de politică fără precedent pe care le luăm, în special prin intermediul NextGenerationEU, ne vor readuce pe drumul cel bun – și că, în doi-trei ani, mulți dintre indicatori vor arăta progrese semnificative în comparație cu situația actuală”, a declarat Paolo Gentiloni. 

Raportul Eurostat privind Obiectivele de Dezvoltare Durabilă pentru 2021 ne oferă datele și statisticile fiabile de care avem nevoie pentru a urmări progresele înregistrate în vederea îndeplinirii ODD în UE. Această publicație este cel de-al cincilea dintre rapoartele periodice ale Eurostat care monitorizează progresele înregistrate în vederea atingerii ODD în contextul UE.

Raportul din acest an include un capitol special referitor la impactul COVID-19 asupra progreselor înregistrate în vederea atingerii ODD-urilor.

De exemplu, numărul tinerilor cu vârste cuprinse între 15 și 29 de ani care nu au un loc de muncă și nici nu urmează o formă de învățământ sau de formare profesională a crescut de la 12,6 % în 2019 la 13,7 % în 2020. În ceea ce privește partea pozitivă, schemele de lucru pe termen scurt, în multe cazuri sprijinite de programul SURE al Comisiei, au contribuit la atenuarea impactului COVID-19 asupra pieței forței de muncă, șomajul crescând doar cu 0,4 puncte procentuale în 2020 față de 2019.

Între timp, consumul de energie electrică a scăzut cu peste 4 % în 2020 față de 2019. Scăderea consumului de energie se reflectă, de asemenea, în emisiile de dioxid de carbon provenite de la combustibilii fosili, care au scăzut cu aproximativ 10% între 2019 și 2020. Bineînțeles, această scădere a fost determinată de o situație excepțională fără precedent.

Domeniul în care putem observa cele mai multe progrese este ODD 16, “Pace, justiție și instituții puternice”. Ponderea populației UE care raportează infracțiuni, violență și vandalism în cartierele lor a scăzut de la 13,6 % în 2014 la 11 % în 2019. În aceeași perioadă, cheltuielile publice pentru instanțele de judecată din UE au crescut cu aproximativ 16 %.

Raportul indică, de asemenea, progrese satisfăcătoare în ceea ce privește reducerea sărăciei și a excluziunii sociale (ODD 1). Pentru perioada 2015-2019, UE a redus numărul persoanelor expuse riscului de sărăcie sau de excluziune socială cu 12,7 milioane. Aceste evoluții pozitive au arătat că ne aflăm într-o poziție mai bună pentru a face față crizei COVID-19.

Evaluarea globală a progreselor înregistrate în ceea ce privește ODD 13 – “Acțiunea climatică” – rămâne mai mult sau mai puțin neutră. Conform estimărilor provizorii, până în 2019, UE și-a redus emisiile nete de gaze cu efect de seră cu aproximativ 25 % din 1990 până în prezent. Dar vor fi necesare progrese suplimentare pentru a îndeplini noua ambiție de reducere de 55 % pentru 2030. Această evaluare se bazează pe progresele înregistrate în trecut și nu ia în considerare evoluții precum evoluțiile și măsurile planificate prezentate în planurile naționale privind energia și clima ale statelor membre.

În ceea ce privește ODD 7, “Energie curată și la prețuri accesibile”, consumul de energie a crescut ușor între 2014 și 2019, ceea ce indică faptul că UE trebuie să depună mai multe eforturi pentru a-și atinge obiectivul pentru 2030 de creștere a eficienței energetice cu cel puțin 32,5 %. În plus, importurile de combustibili fosili acoperă în continuare mai mult de jumătate din cererea de energie a UE.

Dezvoltarea durabilă este ferm ancorată în Tratatele europene și se află de mult timp în centrul politicii europene. Agenda 2030 pentru dezvoltare durabilă și cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD) ale acesteia, adoptate de Adunarea Generală a ONU în septembrie 2015, au dat un nou impuls eforturilor globale pentru asigurarea unei dezvoltări durabile. UE este pe deplin angajată să joace un rol activ pentru a contribui la maximizarea progreselor în direcția Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă. 

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană a lansat 11 noi parteneriate europene, în valoare de 22 mld. de euro, cu industria, pentru a accelera tranziția digitală și ecologică

Published

on

© European Union, 2019

Comisia Europeană a lansat luni, 14 iunie, 11 noi parteneriate europene, împreună cu industria, pentru a stimula investițiile în cercetare și inovare și pentru a depăși provocările majore legate de climă și de durabilitate, în vederea transformării Europei în prima economie neutră din punct de vedere climatic și a realizării “Pactului verde european”, informează un comunicat.

În conformitate cu obiectivele tranziției ecologice și digitale “gemene”, parteneriatele vor contribui, de asemenea, la realizarea ambițiilor digitale ale UE pentru următorul deceniu, Deceniul Digital al Europei. Acestea vor primi peste 8 miliarde de euro de la Orizont Europa, noul program de cercetare și inovare al UE pentru perioada 2021-2027. Angajamentele totale, inclusiv cele din partea partenerilor privați și a statelor membre, se ridică la aproximativ 22 de miliarde EUR.

Această masă critică de finanțare permite parteneriatelor să urmărească soluții inovatoare la scară largă, de exemplu pentru a aborda problema emisiilor provenite din industriile mari consumatoare de energie și din sectoarele greu de decarbonizat, cum ar fi transportul maritim și siderurgia, precum și pentru a dezvolta și folosi baterii de înaltă performanță, combustibili sustenabili, instrumente de inteligență artificială, tehnologii de date, robotică și multe altele. Punerea în comun a eforturilor, a resurselor și a investițiilor în comun și pe scară largă în cadrul parteneriatelor va genera, de asemenea, efecte pozitive pe termen lung, va stimula competitivitatea și suveranitatea tehnologică europeană și va crea locuri de muncă și creștere economică.

Cele 11 parteneriate europene sunt:

  • Parteneriatul european pentru Cloudul European Open Science. Acesta își propune să implementeze și să consolideze, până în 2030, un mediu virtual deschis și de încredere pentru a permite celor aproximativ 2 milioane de cercetători europeni să stocheze, să partajeze și să reutilizeze datele de cercetare dincolo de frontiere și discipline.
  • Parteneriatul european pentru inteligență artificială, date și robotică. Pentru ca Europa să obțină cele mai mari beneficii din inteligența artificială (AI), din date și din robotică, acest parteneriat va stimula inovarea, acceptarea și adoptarea acestor tehnologii, în beneficiul cetățenilor și al întreprinderilor.
  • Parteneriatul european pentru fotonică (tehnologii bazate pe lumină). Acesta vizează accelerarea inovațiilor în domeniul fotonicii, asigurând suveranitatea tehnologică a Europei, sporind competitivitatea economiei europene și promovând crearea de locuri de muncă și prosperitatea pe termen lung.
  • Parteneriatul european pentru oțel curat – fabricarea oțelului cu emisii reduse de carbon. Sprijină poziția de lider a UE în ceea ce privește transformarea industriei siderurgice într-o industrie neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon, servind drept catalizator pentru alte sectoare strategice.
  • Parteneriatul european Made in Europe. Va fi forța motrice a leadership-ului european în domeniul producției durabile în Europa, prin aplicarea principiilor economiei circulare (zero deșeuri și altele), a transformării digitale și a producției neutre din punct de vedere climatic.
  • Parteneriatul european Processes4Planet. Viziunea sa este ca industriile de procesare europene să fie lideri la nivel mondial în ceea ce privește obiectivul de neutralitate climatică pentru 2050, cu un accent puternic pe tehnologiile cu emisii reduse de dioxid de carbon, pe circularitate, cum ar fi hub-urile de circularitate și pe competitivitate.
  • Parteneriatul european pentru un mediu durabil centrat pe oameni (Built4People). Viziunea sa este aceea a unor medii construite de înaltă calitate, cu emisii reduse de dioxid de carbon, eficiente din punct de vedere energetic și al utilizării resurselor, cum ar fi clădirile, infrastructura și multe altele, care să stimuleze tranziția către sustenabilitate.
  • Parteneriatul european pentru un transport rutier cu emisii zero (2Zero). Acesta își propune să accelereze dezvoltarea transportului cu emisii zero printr-o abordare sistemică, sprijinind un sistem de transport rutier curat și neutru din punct de vedere climatic.
  • Parteneriatul european pentru mobilitate interconectată, colaborativă și automatizată. Scopul său este de a accelera punerea în aplicare a tehnologiilor și serviciilor de mobilitate inovatoare, conectate, colaborative și automatizate.
  • Parteneriatul european pentru baterii: Către un lanț valoric competitiv al bateriilor industriale europene. Acesta are ca scop sprijinirea dezvoltării unui ecosistem european de cercetare și inovare de clasă mondială în domeniul bateriilor și încurajarea leadership-ului industrial european în ceea ce privește proiectarea și producția de baterii pentru următoarea generație de aplicații staționare și mobile.
  • Parteneriatul european pentru un transport pe apă cu emisii zero. Acesta urmărește ca UE să conducă și să accelereze transformarea transportului maritim și pe ape interioare în vederea eliminării tuturor emisiilor dăunătoare pentru mediu, inclusiv a gazelor cu efect de seră și a poluanților din aer și apă, prin intermediul unor tehnologii și operațiuni inovatoare.

Comisia a adoptat astăzi memorandumuri de înțelegere pentru lansarea parteneriatelor, care își vor începe imediat activitatea. Ceremonia de semnare a memorandumurilor de înțelegere va avea loc în cadrul Zilelor europene ale cercetării și inovării, la 23 iunie.

Cele 11 parteneriate pentru care au fost adoptate astăzi memorandumuri de înțelegere sunt asa-numite parteneriate europene “coprogramate” – parteneriate între Comisie și parteneri în principal privați, dar uneori și publici. Acestea se vor desfășura în perioada 2021-2030, ceea ce le va permite să contribuie la cele mai recente cereri de proiecte din cadrul programului Orizont Europa și să își încheie ulterior activitățile finale.

Aceste parteneriate europene “coprogramate” sunt diferite, dar și complementare față de așa-numitele parteneriate europene “instituționalizate”, mai complexe, care se bazează pe o propunere legislativă a Comisiei și au o “structură de punere în aplicare dedicată”. La începutul acestui an, în luna februarie, Comisia a propus înființarea a 10 noi parteneriate europene “instituționalizate” între Uniunea Europeană, statele membre și/sau industrie. Cu o investiție de aproape 10 miliarde de euro, pe care partenerii o vor dubla cu o sumă cel puțin echivalentă, acestea au ca scop accelerarea tranziției către o Europă ecologică, neutră din punct de vedere climatic și digitală, precum și creșterea rezilienței și competitivității industriei europene.

Continue Reading

Facebook

Team2Share

Dragoș Pîslaru31 mins ago

Dragoș Pîslaru: Adoptarea Garanției Europene pentru Copii, o nouă bătălie decisivă câștigată pentru viitorul copiilor noștri!

COMISIA EUROPEANA59 mins ago

NextGenerationEU: Comisia Europeană mobilizează 20 mld. de euro în cadrul primei tranzacții pentru sprijinirea redresării Europei

SUA6 hours ago

Liderii SUA și UE au decis să demareze negocierile pentru implicarea Statelor Unite în proiectele apărării europene și lansarea unui dialog strategic privind Rusia

SUA7 hours ago

Joe Biden și liderii UE au reînnoit parteneriatul transatlantic în fața competiției cu China și Rusia: Va fi înființat un Consiliu UE-SUA pentru comerț și tehnologie

COMISIA EUROPEANA8 hours ago

Comisia Europeană, încrezătoare în progresul semnificativ al ODD-urilor grație măsurilor fără precedent din Planul de relansare NextGenerationEU

U.E.8 hours ago

Eurostat: UE a înregistrat în primele patru luni ale acestui an un excedent al balanței comerciale de 61,4 miliarde de euro. China și SUA, principalii parteneri comerciali

Corina Crețu9 hours ago

Corina Crețu a prezidat audierea publică din Parlamentul European privind simplificarea accesului la fondurile europene

U.E.10 hours ago

Premierul Poloniei a convocat o reuniune de urgență cu parlamentarii în contextul unor atacuri cibernetice fără precedent asupra Guvernului

FONDURI EUROPENE10 hours ago

476 de autospeciale de stingere a incendiilor vor fi achiziționate din fonduri europene. IGSU a semnat două acorduri-cadru în valoare de peste 150 de milioane de euro

SUA10 hours ago

Acord major la primul summit UE-SUA după șapte ani: Joe Biden și liderii UE au decis suspendarea pentru cinci ani a tarifelor vamale de 11,5 miliarde de dolari în disputa Airbus – Boeing

NATO1 day ago

Klaus Iohannis anunță că România și-a îndeplinit obiectivele la Summitul NATO: Prin deciziile luate, securitatea României și a cetățenilor săi este mai bine asigurată

NATO2 days ago

Începe summitul NATO: Ce decizii majore vor lua astăzi Joe Biden, Klaus Iohannis și ceilalți 28 de lideri aliați la un summit crucial pentru viitorul Alianței și securitatea celor 30 de națiuni aliate

Marian-Jean Marinescu5 days ago

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Certificatul UE COVID-19, un prim pas către o înțelegere în comun a politicii de sănătate

MAREA BRITANIE6 days ago

Pacta sunt servanda. Ursula von der Leyen și Charles Michel îi cer lui Boris Johnson să respecte protocolul privind Irlanda de Nord: Vom folosi toate instrumentele pentru a proteja integritatea pieței unice

MAREA BRITANIE2 weeks ago

Ambasadorul României la Londra le amintește cetățenilor români din Regatul Unit că se apropie termenul limită de 30 iunie până la care pot solicita statut de rezident

ROMÂNIA2 weeks ago

Președintele Klaus Iohannis, mesaj de Ziua Mondială a Bicicletei: Trebuie să dăm oraşele înapoi oamenilor

COMISIA EUROPEANA2 weeks ago

Premierul Florin Cîțu: Strategia noastră fiscal-bugetară, cu revenirea deficitului bugetar sub 3% în 2024, a fost acceptată ca strategie principală de Comisia Europeană

U.E.2 weeks ago

Laura Codruța Kövesi, procurorul-șef al UE, evocă un moment istoric prin lansarea EPPO: Avem o responsabilitate enormă. Primul caz înregistrat este din Germania

NATO2 weeks ago

Jens Stoltenberg: Din 2014, NATO și-a intensificat prezența militară pe flancul estic. Am făcut multe, dar continuăm să ne adaptăm

NATO2 weeks ago

NATO restrânge accesul în sediul său diplomaților din Belarus, sancționând astfel Minskul pentru deturnarea unui avion de linie

Advertisement
Advertisement

Trending