Connect with us

TRANSPORT

Cartita Filofteia, al doilea utilaj care sapa tunelul metroului din Drumul Taberei, a fost pusa in functiune

Published

on

ramona manescu gov.ro“Cartita” Filofteia, cel de-al doilea utilaj de tip TBM (Tunnel Boring Machine) si-a inceput, joi, misiunea de forare a celui de-al doilea tunel al metroului din Drumul Taberei, anunta Ministerul Transporturilor. In timp ce Filofteia si-a inceput misiunea, TBM-ul Varvara – cel care a terminat primul tunel intre doua statii pe viitoarea M5 – este transferat prin statia Orizont, acolo unde a ajuns in urma cu doua saptamani, pentru a-si continua drumul spre statia Favorit. 

Joi, 21 noiembrie 2013, cel de-al doilea echipament Tunnel Boring Machine (TBM) a inceput executia tunelului de metrou dinspre statia Academia Militara catre Orizont, pe firul doi, a anuntat Ministerul Transporturilor intr-un comunicat.

“Este foarte important ca aceste lucrari sa continue intr-un ritm sustinut, cum s-a intamplat in ultima perioada. Vom monitoriza cu atentie acest lucru pentru a ne asigura ca antreprenorii vor respecta termenele. Pe masura ce lucrarile vor avansa, vom incerca sa redam  bucurestenilor traficul la suprafata”, a declarat Ramona Manescu, Ministrul Transporturilor.

“Cartita” Varvara – utilajul care a ajuns la statia Orizont in urma cu doua saptamani – este in curs de a fi transferat in capatul opus al statiei, dupa care va incepe executia tunelului catre urmatoarea statie, Favorit, mai anunta Ministerul.

Potrivit estimarilor oferite de autoritati, in prima jumatate a anului 2015 structura statiilor si tunelelor va fi gata. Urmeaza lucrarile de montare a caii de rulare, cele de automatizari si finisajele. Termenul preconizat pentru darea in folosinta a tronsonului Raul Doamnei – Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

ROMÂNIA

România, pe ultimul loc în UE în privința investițiilor în infrastructură rutieră. INS: Doar 4,6% din totalul drumurilor naționale din România sunt autostrăzi

Published

on

România avea, anul trecut, numai 823 de kilometri de autostrăzi, reprezentând 4,6% din totalul drumurilor naţionale, şi de aproape 34 de ori mai mulţi kilometri de drumuri pietruite şi de pământ, respectiv 28.247 kilometri, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică publicate joi.

Pe de altă parte, peste o treime (38,4%) din lungimea drumurilor modernizate aveau durata de serviciu depăşită.

“Din totalul drumurilor naţionale, 34,9% (6.194 km) erau drumuri europene, 4,6% (823 km) autostrăzi, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulaţie, 10,6% (1.873 km) drumuri cu 4 benzi, 1,6% (290 km) erau drumuri cu 3 benzi şi 0,2% (31 km) drumuri cu 6 benzi. Drumurile judeţene erau în proporţie de 40,4% drumuri modernizate şi 38,2% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite”, potrivit sursei citate, scrie Agerpres.

De altfel, potrivit Raportului de Competivitate Globală al World Economic Forum pentru anul 2018, România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește investițiile în calitatea drumurilor și infrastructura existentă, cu un scor de 2.96 dintr-o evaluare maximală pozitivă de 7.

În comparație, datele Eurostat pentru anul 2017 arată că România dispunea acum doi ani de 763 de km de autostradă, ceea ce înseamnă că numărul kilometrilor inaugurați anul trecut sunt doar 70.

Potrivit aceleiași surse, țările din UE care au mai puțini km de autostradă decât România sunt Bulgaria, Luxemburg, Lituania sau Cipru, însă cele din urmă trei țări au o și suprafață net inferioară României.

Pe de altă parte, în 2006, cu un an înainte de aderarea la UE, România avea doar 228 de km de autostradă.

Continue Reading

ROMÂNIA

România, sărbătorită și în domeniul aviației. Romatsa marchează Centenarul Marii Uniri în cadrul unui eveniment la Bruxelles

Published

on

Romatsa organizează astăzi, la Bruxelles, alături de ministerul Transporturilor, un eveniment festiv care marchează aniversarea a 100 de ani de la Marea Unire, precum și preluarea de catre Romania, în anul 2019, a Președinției  Consiliului Uniunii Europene.

Evenimentul este ținut cu ocazia celei de-a 50 a reuniuni a Consiliului Provizoriu al EUROCONTROL la care participă cele 43 de state membre.

Sursa foto: Romatsa R.A


Informații utile:
ROMATSA – Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian – este persoană juridică functionând pe baza de gestiune economică și autonomie financiară, si care realizeaza functiunile specifice legate de Managementul Traficului Aerian, se afla sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
EUROCONTROL – Organizație europeană pentru siguranța navigației aeriene, este o organizație interguvernamentală cu peste 40 de state membre, angajată să construiască, împreună cu partenerii săi, un cer european unic care să asigure performanțele gestionării traficului aerian necesare pentru secolul 21.

 

Continue Reading

FONDURI EUROPENE

Comisarul european Corina Crețu: Autostrada Unirii poate fi eligibilă pentru cofinanţare din fondurile europene structurale şi de investiţii

Published

on

Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni poate fi eligibilă pentru cofinanţare din Fondurile europene structurale şi de investiţii şi este responsabilitatea autorităţilor române să pregătească un proiect în acest sens, a declarat pentru Agerpres comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu.

Un proiect de lege privind aprobarea realizării autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş, numită Autostrada Unirii, a fost aprobat miercuri de Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional.

„Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni poate fi eligibilă pentru cofinanţare din Fondurile europene structurale şi de investiţii, având în vedere faptul că este situată în reţeaua TEN-T de bază şi este totodată parte a Master Planului general de transport. Mai mult decât atât, accesibilitatea regiunii de nord-est a României este foarte importantă, zona urbana Iaşi este cea mai populată din Romania, după capitala Bucureşti”, a precizat oficialul european.

În context, Corina Creţu a subliniat că investiţiile în infrastructura de transport a Uniunii Europene se axează pe finalizarea reţelelor transeuropene de transport (TEN-T) şi că statele membre au căzut de acord să finalizeze părţile centrale şi globale ale acestora până în 2030, respectiv 2050.

„Ar fi de dorit să se dea prioritate investiţiilor care primesc fonduri nerambursabile din Fondul European de Dezvoltare Regională şi Fondul de Coeziune şi care vizează construirea secţiunilor româneşti ale coridoarelor TEN-T, în special construirea secţiunilor transcarpatice nefinalizate. În acest sens, merită să i se acorde o atenţie specială Moldovei, care este o regiune situată la graniţa externă a Uniunii Europene. De asemenea, această regiune este slab conectată la celelalte regiuni ale ţării, la vest (Transilvania) şi la sud (Bucureşti şi Constanţa)”, a subliniat Corina Creţu.

Potrivit acesteia, în conformitate cu principiul gestiunii partajate a fondurilor structurale şi de investiţii europene, autorităţilor române le revine sarcina de a selecta proiectele, de a pregăti cereri de finanţare, respectiv proiecte solide şi de a le trimite spre aprobare serviciilor Comisiei Europene, în cazul proiectelor majore, al căror cost total depăşeşte 75 milioane euro. „Serviciile Comisiei (DG REGIO) nu au primit încă o cerere de finanţare pentru acest proiect”, a spus comisarul european.

Deoarece fondurile UE disponibile sunt limitate, atât România, cât şi Comisia Europeană au responsabilitatea de a acorda prioritate acelor investiţii care au cel mai bun raport calitate-preţ, dar şi cel mai mare impact, a mai spus oficialul european.

Proiectul de lege privind aprobarea obiectivului de investiţii autostrada Iaşi – Târgu Mureş (numită şi „Autostrada Unirii”), iniţiat de parlamentari ai Partidului Mişcarea Populară (PMP) şi semnat de reprezentanţi ai tuturor formaţiunilor politice, a fost adoptat atât de Senat, cât şi de Camera Deputaţilor, care este for decizional.

Potrivit proiectului, Autostrada Unirii începe la graniţa României cu Republica Moldova printr-un nou pod peste râul Prut şi se termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Braşov – Borş, în apropierea oraşului Târgu Mureş.

Autostrada Unirii se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe şi din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin parteneriat public-privat. În fiecare lege bugetară anuală, pe durata implementării proiectului, se vor aloca acestui obiectiv credite bugetare conform necesarului de finanţare comunicat de Ministerul Transporturilor.

Ministerul Transporturilor este responsabil pentru coordonarea realizării Autostrăzii Unirii şi va demara, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii, procedurile necesare pentru acest obiectiv de investiţii.

 

 

.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Facebook

Advertisement

Trending