Connect with us

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană propune un obiectiv de emisii zero în 2030 pentru noile autobuze urbane și o reducere de 90% a emisiilor pentru noile camioane până în 2040

Published

on

© European Union, 2021/ Source: EC - Audiovisual Service

Comisia Europeană a propus marți, 14 februarie, noi obiective ambițioase privind emisiile de CO2 pentru noile vehicule grele (HDV) începând cu anul 2030. Aceste obiective vor contribui la reducerea emisiilor de CO2 în sectorul transporturilor – camioanele, autobuzele urbane și autobuzele de cursă lungă sunt responsabile pentru peste 6% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) din UE și pentru peste 25% din emisiile de GES provenite din transportul rutier.

Aceste standarde de emisii consolidate ar asigura, totodată, că respectivul segment al sectorului transportului rutier contribuie la trecerea la o mobilitate cu emisii zero și la obiectivele UE în materie de climă și de poluare zero.

Comisia propune introducerea treptată a unor standarde mai stricte privind emisiile de CO2 pentru aproape toate vehiculele de mare tonaj noi cu emisii de CO2 certificate, comparativ cu nivelurile din 2019, mai exact:

  • reduceri de 45% ale emisiilor începând cu 2030;
  • reduceri de 65% ale emisiilor începând cu 2035;
  • reducerea emisiilor cu 90% începând cu 2040.

Pentru a stimula implementarea mai rapidă a autobuzelor cu emisii zero în orașe, Comisia propune, de asemenea, ca toate autobuzele urbane noi să aibă emisii zero începând cu 2030.

În concordanță cu obiectivele Pactului Verde European și REPowerEU, această propunere va avea, de asemenea, un impact pozitiv asupra tranziției energetice, prin reducerea cererii de combustibili fosili importați și prin sporirea economiilor de energie și a eficienței în sectorul transporturilor din UE. Ea va aduce beneficii pentru operatorii și utilizatorii europeni de transport prin reducerea costurilor de combustibil și a costului total de proprietate și va asigura o răspândire mai largă a vehiculelor mai eficiente din punct de vedere energetic. De asemenea, va îmbunătăți calitatea aerului, în special în orașe, și sănătatea europenilor.

În plus, acesta este un sector-cheie pentru a sprijini industria europeană a tehnologiilor curate și pentru a stimula competitivitatea internațională. UE este lider de piață în ceea ce privește producția de camioane și autobuze, iar un cadru juridic comun contribuie la asigurarea acestei poziții pentru viitor. În special, standardele revizuite oferă un semnal clar și pe termen lung pentru a ghida investițiile industriei UE în tehnologiile inovatoare cu emisii zero și pentru a stimula dezvoltarea infrastructurii de reîncărcare și realimentare.

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană informează platforma X cu privire la opinia sa preliminară potrivit căreia încalcă Actul legislativ privind serviciile digitale

Published

on

© European Commission/ Facebook

Comisia Europeană a informat platforma X, fostă Twitter, cu privire la opinia sa preliminară potrivit căreia încalcă Actul legislativ privind serviciile digitale (DSA) în domenii legate de elementele de design manipulator, de transparența publicității și de accesul la date pentru cercetători, informează comunicatul oficial.

Transparența și responsabilitatea în ceea ce privește moderarea conținutului și publicitatea se află în centrul Actului legislativ privind serviciile digitale. Pe baza unei investigații aprofundate care a inclus, printre altele, analiza documentelor interne ale întreprinderii, interviuri cu experți, precum și cooperarea cu coordonatorii naționali ai serviciilor digitale, Comisia a emis constatări preliminare de neconformitate cu privire la trei plângeri:

În primul rând, X își proiectează și operează interfața pentru „conturile verificate” cu „marca de verificare albastră” într-un mod care nu corespunde practicii din industrie și induce în eroare utilizatorii. Întrucât oricine se poate abona pentru a obține un astfel de statut „verificat”, acesta afectează negativ capacitatea utilizatorilor de a lua decizii libere și în cunoștință de cauză cu privire la autenticitatea conturilor și a conținutului cu care interacționează. Există dovezi ale unor actori motivați răuvoitori care abuzează de „contul verificat” pentru a induce în eroare utilizatorii.

În al doilea rând, X nu respectă transparența necesară în materie de publicitate, deoarece nu oferă un registru de publicitate cu funcție de căutare și fiabil, ci, în schimb, instituie caracteristici de proiectare și bariere de acces care fac ca registrul să fie inadecvat scopului său de transparență față de utilizatori. În special, proiectarea nu permite supravegherea și cercetarea necesare cu privire la riscurile emergente generate de distribuirea de publicitate online.

În al treilea rând, X nu oferă acces la datele sale publice cercetătorilor în conformitate cu condițiile prevăzute în Actul legislativ privind serviciile digitale. În special, X interzice cercetătorilor eligibili să acceseze în mod independent datele sale publice, de exemplu prin casare, astfel cum se menționează în condițiile sale de serviciu. În plus, procesul lui X de a acorda cercetătorilor eligibili acces la interfața sa de programare a aplicațiilor (API) pare să descurajeze cercetătorii să își desfășoare proiectele de cercetare sau să nu le lase nicio altă opțiune decât să plătească taxe disproporționat de mari.

„Astăzi publicăm pentru prima dată constatări preliminare în temeiul Actului legislativ privind serviciile digitale. În opinia noastră, X nu respectă Actul legislativ privind serviciile digitale în domenii-cheie ale transparenței, prin utilizarea unor elemente de design manipulator și, prin urmare, prin inducerea în eroare a utilizatorilor, prin faptul că nu a furnizat un registru adecvat de anunțuri publicitare și prin blocarea accesului la date pentru cercetători. Regulamentul privind serviciile digitale are în centrul său transparența și suntem hotărâți să ne asigurăm că toate platformele, inclusiv X, respectă legislația UE”, a declarat  Margrethe Vestager, vicepreședintă executivă pentru o Europă pregătită pentru era digital.

Prin transmiterea constatărilor preliminare, Comisia informează X cu privire la opinia sa preliminară potrivit căreia încalcă Actul legislativ privind serviciile digitale. Acest lucru nu aduce atingere rezultatului anchetei, întrucât X are acum posibilitatea de a-și exercita dreptul la apărare prin examinarea documentelor din dosarul de investigație al Comisiei și prin răspunsul în scris la constatările preliminare ale Comisiei. În paralel, va fi consultat Comitetul european pentru servicii digitale.

La 18 decembrie 2023, Comisia a inițiat proceduri oficiale pentru a evalua dacă este posibil ca X să fi încălcat Actul legislativ privind serviciile digitale în domenii legate de diseminarea de conținut ilegal și de eficacitatea măsurilor luate pentru combaterea manipulării informațiilor, pentru care continuă investigația, precum și elementele de design manipulator, transparența publicității și accesul la date pentru cercetători, care fac obiectul constatărilor preliminare adoptate vineri.

Comisia a instituit, de asemenea, un instrument de semnalare a neregulilor, care le permite angajaților și altor persoane care dețin cunoștințe să contacteze Comisia în mod anonim pentru a contribui la monitorizarea de către Comisie a conformității de către platformele online foarte mari/platformele online foarte mari desemnate.

De asemenea, Comisia a inițiat proceduri oficiale împotriva TikTok în februarie și aprilie 2024, a AliExpress în martie 2024 și a Meta în aprilie și mai 2024.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană salută prelungirea cu un an a serviciilor de roaming pentru apeluri către și dinspre Ucraina

Published

on

© European Union 2022 - Source : EP

Comisia Europeană salută cea de-a cincea prelungire cu încă douăsprezece luni a acordului voluntar încheiat între 22 de operatori de telecomunicații europeni și șapte ucraineni pentru a garanta că refugiații din Ucraina pot rămâne conectați dincolo de frontiere.

Comisia, împreună cu NCEC, autoritatea națională de reglementare ucraineană, a facilitat acordul. Apelurile la prețuri accesibile le permit celor care caută adăpost în Europa să contacteze familia și prietenii din Ucraina și viceversa.

Potrivit unui comunicat al instituției europene, acest lucru a fost posibil datorită semnatarilor, care s-au angajat să își reducă reciproc tarifele pentru a permite convorbirile transfrontaliere.

”Facem eforturi continue pentru a facilita conexiunea mobilă la prețuri accesibile pentru persoanele care au fugit de război și încurajăm alți operatori de telecomunicații să se alăture. Această a cincea prelungire a acordului, facilitată de Comisie, este un alt exemplu de solidaritate europeană și o demonstrație a unei colaborări rapide și eficiente în momente de extremă necesitate. Așteptăm cu nerăbdare să primim Ucraina în zona de roaming a UE în timp util”, a declarat Thierry Breton, comisar pentru piața internă.

Cele mai recente date furnizate de Organismul autorităților europene de reglementare în domeniul comunicațiilor electronice (OAREC) arată că acordul a fost eficient, permițând operatorilor să ofere apeluri la prețuri accesibile.

Operatorii care sunt semnatari ai declarației comune beneficiază, în general, de tarife reciproc mai mici decât cei care nu au semnat, ceea ce înseamnă, la rândul lor, că pot oferi tarife mai mici clienților lor.

OAREC constată, de asemenea, că atât operatorii din Spațiul Economic European (SEE), cât și cei din Ucraina (UA) transferă beneficiile rezultate din aceste tarife scăzute către consumatori. Operatorii din SEE continuă să ofere refugiaților cartele SIM gratuite, apeluri internaționale gratuite către Ucraina și pachete lunare utilizabile în țara gazdă.

În plus față de serviciile de telecomunicații, operatorii din SEE pun la dispoziția refugiaților smartphone-uri, power bank-uri și laptopuri sau sprijină organizațiile caritabile.

În ciuda scăderii traficului de intrare, a dificultăților de menținere a bazei de abonați, precum și a necesității de a investi în refacerea rețelei, pe lângă alte consecințe negative ale războiului ilegal de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei, operatorii ucraineni continuă să ofere servicii de roaming gratuite sau la prețuri foarte reduse, axate pe nevoile clienților.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Legislația UE care interzice punerea pe piață din 2035 a motoarelor cu combustie este ”deja atacată politic”, anunță Adina Vălean: Materialele necesare pentru mașini electrice sunt în zone nesigure geopolitic

Published

on

© CaleaEuropeană.ro

Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a mărturisit că nu știe ”cum se va tranșa în cele din urmă motorul de combustie vs. mașini electrice”, dar că legislația Uniunii Europene care prevede interzicerea punerii pe piață din 2035 a motoarelor cu combustie este ”deja atacată politic”, fiind invocate, printre altele, chestiuni ”legate de competitivitatea industriei de construcții auto”.

”Nu știu cum se va tranșa în cele din urmă motorul de combustie vs. mașini electrice. În momentul de față, legislația impusă este cu interzicerea punerii pe piață din 2035 a motoarelor cu combustie, dar este deja atacată politic pentru că sunt multe chestiuni legate de competitivitatea industriei de construcții auto, de faptul că țări cum este China, o mare producătoare care subvenționează producția de mașini electrice poate beneficia de o piață cum este cea europeană, deși ea își subvenționează producția, iar producătorii noștri nu ar putea niciodată să fie competitivi cu subvențiile pe care industria le primește în China. Sunt foarte multe elemente. Știu că acum, în alegerile pentru Parlamentarul European, cel puțin o familie politică – pentru că sunt încă în mandatul de comisar, nu am să o numesc – are în programul politic și este ferm decisă să amâne sau să elimine această dată de 2035 pentru interzicerea motoarelor pe combustie pentru piața europeană, considerând că nu suntem suficient pregătiți pentru electrificare”, a răspuns Adina Vălean unei întrebări adresate de CaleaEuropeană.ro pe ceastă temă, în cadrul conferinței de presă în care oficialul european și-a prezentat bilanțul mandatului de comisar european pentru Transporturi.

Citiți și: Adina Vălean prezintă bilanțul mandatului de comisar european pentru Transporturi: România a primit 12 miliarde de euro pentru acest sector, un coridor nou de transport. Portul Constanța, poartă de intrare în UE pentru mărfurile din Asia

În viziunea sa, ”bateriile nu reprezintă singura problemă a electrificării transportului rutier”.

”Întreaga tehnologie care depinde de energie verde se leagă direct de rețelele de electricitate europene. Sunt țări cum este Olanda care, de exemplu, interzice construirea unor noi stații de reîncărca până nu își reface rețeaua pentru că nu mai face față și trebuie să se asigure că ceea ce intră în rețeaua respectivă este energie verde pentru că altfel nu ne atingem obiectivul inițial. Nu este vorba de baterii în ansamblul lor, ci de toate materialele care sunt necesare pentru mașinile electrice, inclusiv baterii, și care sunt în zone care nu sunt foarte sigure din punct de vedere geopolitic, deci UE are o problemă de aprovizionare și de construcție”, a reliefat Vălean, amintind de acțiunile întreprinse de Uniunea Europeană, și anume lansarea unei alianțe pentru baterii care ”va finanța și va încuraja construcția de noi fabrici de baterii în UE”.

Potrivit World Economic Forum, țările care se clasează pe primele trei locuri la nivel mondial când vine vorba de producția de litiu – consumat în proporție de 74% în 2021 în domeniul bateriilor – sunt Australia, Chile și China, răspunzătoare pentru 90% din cantitatea globală de litiu. În top 10, conform aceleiași surse, se află o singură țară europeană, Portugalia, în vreme ce SUA ocupă locul 8.

Grupul popularilor europeni, câștigător al alegerilor europene din 6-9 iunie care și-a asigurat 188 de mandate în noul legislativ european, s-a reunit la începutul acestei luni în Portugalia, mai exact în perioada 2-5 iulie, pentru a discuta despre prioritățile politice în Parlamentul European pentru următorii cinci ani.

Conform unui document consultat de Reuters, printre aceste priorități se regăsește și ” revizuirea normelor de reducere a emisiilor de CO2 pentru autoturismele și camionetele noi pentru a permite utilizarea de combustibili alternativi cu emisii zero după 2035”.

Amintim că anul trecut, Uniunea Europeană a adoptat regulamentul de stabilire a unor standarde de performanță mai stricte privind emisiile de CO2 pentru autoturismele și camionetele noi.

Noile norme vizează reducerea emisiilor generate de transportul rutier, care are cea mai mare pondere de emisii generate de transporturi – și oferă impulsul adecvat pentru ca industria autovehiculelor să treacă la o mobilitate cu emisii zero, asigurând în același timp inovarea continuă în industrie.

Noile norme stabilesc următoarele obiective:

  • reduceri cu 55% ale emisiilor de CO2 pentru autoturismele noi și cu 50% pentru camionetele noi din 2030 până în 2034, comparativ cu nivelurile din 2021
  • reduceri cu 100% ale emisiilor de CO2 atât pentru autoturismele noi, cât și pentru camionetele noi din 2035

Cu toate acestea, Comisia Europeană s-a angajat să creeze o cale legală pentru ca vânzările de autovehicule noi care funcționează doar cu ”e-combustibili” – combustibili sintetici care pot fi utilizați de autovehicule cu motor cu combustie – să poată fi posibilă e și după după 2035, după ce Germania a solicitat această derogare.

Acest lucru ar putea permite producătorilor auto să dezvolte și să continue să vândă o nouă generație de autovehicule cu motor cu combustie care funcționează numai cu combustibili certificați ca fiind neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2 și sunt echipate cu o tehnologie care le împiedică să pornească atunci când sunt alimentate cu benzină sau motorină.

 

Continue Reading

Facebook

Advertisement

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions
CONSILIUL UE1 hour ago

Miniștrii de externe din UE se pregătesc boicoteze o reuniune diplomatică la nivel înalt pe care președinția Ungariei la Consiliul UE ar trebui să o găzduiască

SUA1 hour ago

Joe Biden, discurs către națiune din Biroul Oval după tentativa de asasinat asupra lui Trump: În America, ne rezolvăm diferendele la urnele de vot, nu cu gloanțe

NATO21 hours ago

Jens Stoltenberg, „șocat” de tentativa de asasinat asupra lui Donald Trump: Aliații NATO sunt uniți pentru a ne apăra libertatea și valorile

ROMÂNIA21 hours ago

Premierul Marcel Ciolacu: România și Franța împărtășesc aceleași valori democratice, bazate pe ideile de libertate, egalitate, fraternitate

ROMÂNIA22 hours ago

Ambasadorul României în SUA: Tentativa de asasinat împotriva lui Donald Trump este șocantă. Violența motivată politic trebuie condamnată întotdeauna

ROMÂNIA1 day ago

Nicolae Ciucă, mesaj de Ziua națională a Franței: Franța ne-a fost întotdeauna prieten și aliat, dar și un izvor de civilizație europeană autentică

POLITICĂ1 day ago

Nicolae Ciucă: Ura și violența nu își au loc într-o democrație. Atacul asupra lui Donald Trump este un atac la adresa libertății de exprimare

ROMÂNIA1 day ago

Klaus Iohannis, “îngrozit” de tentativa de asasinat asupra lui Trump: Violența și agresivitatea nu sunt atribute ale niciunei democrații

ROMÂNIA1 day ago

Marcel Ciolacu, după tentativa de asasinat asupra lui Donald Trump: Indiferent de diferențele politice sau ideologice, recurgerea la violență nu este niciodată justificată

SUA1 day ago

UE și ONU condamnă tentativa de asasinat asupra fostului președinte american Donald Trump: „Violența politică nu își are locul într-o democrație”

SUA1 hour ago

Joe Biden, discurs către națiune din Biroul Oval după tentativa de asasinat asupra lui Trump: În America, ne rezolvăm diferendele la urnele de vot, nu cu gloanțe

NATO3 days ago

“NATO este ca o căsnicie, trebuie să fi implicat în fiecare zi”, afirmă Stoltenberg la ultimul summit ca secretar general înainte de a preda ștafeta

NATO3 days ago

Amfitrion al celebrării a 75 de ani de NATO, Joe Biden a încheiat un summit bântuit de gafa confundării lui Zelenski cu Putin alăturându-se tradiției SUA care se întinde “de la Truman la Reagan și până la mine” de apărare a NATO

INTERVIURI3 days ago

VIDEO INTERVIU Mircea Geoană, la summitul NATO de la Washington: Sprijinul NATO, o garanție suplimentară că Ucraina și R. Moldova își pot îndeplini calea europeană

NATO3 days ago

Summitul NATO: România, reprezentată de Nicolae Ciucă la lansarea “Pactului pentru Ucraina”, alături de Biden, Zelenski, Macron și ceilalți lideri euro-atlantici

ROMÂNIA4 days ago

Guvernul aprobă Strategia națională în domeniul inteligenței artificiale

MAREA BRITANIE4 days ago

În prima întâlnire cu Volodimir Zelenski, noul premier britanic îl asigură de sprijinul de neclintit al Regatului Unit: Schimbarea guvernului nu schimbă cu nimic sprijinul pe care îl vom oferi

ROMÂNIA4 days ago

Investiție de peste 100 milioane de dolari a PepsiCo într-un depozit automatizat din Popești-Leordeni. Ciolacu: Contribuiți la reducerea deficitului comercial al țării prin exportul producției către alte 17 state din lume

NATO4 days ago

La 75 de ani de NATO, liderii aliați au adoptat Declarația de la Washington: “Cale ireversibilă” a Ucrainei către NATO și o “Alianță capabilă” să apere flancul estic împotriva oricărui adversar

NATO5 days ago

Klaus Iohannis, la Washington: România susține ca perspectiva transatlantică a Ucrainei să fie ireversibilă. Ajutăm Ucraina și R. Moldova pentru că putem să o facem

Trending