Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), după respingerea de către Consiliu a amendamentelor PE privind majorarea bugetului UE 2020: PE vrea să se asigure că acest buget va fi o punte către următorul cadru financiar multianual

Published

on

©️ Calea Europeană/ Diana Zaim

,,Ca raportor din partea PE pentru Facilitatea de Conectare a Europei am luptat pentru creșterea fondurilor alocate în acest domeniu, pentru că infrastructura de transport, energie și telecomunicații stă la baza dezvoltării economice a statelor membre, transmite eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European, după ce Consiliul a respins amendamentele co-legislatorului privind majorarea bugetului UE pentru anul viitor, se arată într-o postare pe Facebook.

 

,,Am respins, alaturi de majoritatea colegilor mei, reducerile la bugetul pentru 2020 propuse de către Consiliu. Am votat pentru mărirea alocărilor inițiale venite de la Comisie, cu 737.8 milioane euro pentru Horizon 2020, cu 545 milioane euro pentru Facilitatea de Conectare a Europei, cu 123,4 milioane euro pentru Erasmus + , cu 363,3 milioane euro pentru Inițiativa de ocupare a tinerilor. De asemenea, am propus creșterea cu 3 milioane euro a fondurilor europene structurale și de investiții”, scrie eurodeputatul PNL.

Acesta explică că ,,propunerea PE, cristalizată în urma celor 1.365 de amendamente depuse la Comisia de Buget, reflectă prioritățile noastre, stabilite prin Rezoluția PE din martie anul acesta: finanțarea corespunzătoare a obiectivelor de mediu, a imperativelor dezvoltării sustenabile și a angajamentelor Uniunii privind drepturile sociale și protejarea cetățenilor”. Astfel, ca raportor din partea PE pentru Facilitatea de Conectare a Europei, mai scrie Marinescu, ,,am luptat pentru creșterea fondurilor alocate în acest domeniu și sper să fie acceptată și de către Consiliu, pentru că infrastructura de transport, energie și telecomunicații stă la baza dezvoltării economice a Statelor Membre”.

Având în vedere că 2020 este ultimul an al exercițiului financiar multianual 2014-2020, Marian-Jean Marinescu mai explică că ,,PE vrea să se asigure că acest buget va fi o punte către următorul cadru financiar multianual și, în același timp, va asigura finanțarea priorităților PE”.

Marian-Jean Marinescu este coordonatul grupului PPE în cadrul Comisiei pentru transport și turism din Parlamentul European. Aflat la cel de-al patrulea mandat, este membru al Parlamentului European încă din 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, fiind europarlamentarul român cu cel mai mare număr de dosare legislative coordonate. Cel mai recent, Marinescu a încheiat negocierile cu președinția română a Consiliului UE privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei, noua politică europeană de transport. Din punct de vedere politic, Marian-Jean Marinescu este vicepreședinte al grupului PPE în Parlamentul European. În 2014 și 2017 a fost ales Europarlamentarul Anului la categoria Cercetare și Inovare. 

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Europarlamentarul Marian Jean-Marinescu (PNL, PPE): Locurile de muncă și competitivitatea industriei trebuie să rămână în fruntea priorităților, chiar și în cadrul Pactului Ecologic European

Published

on

Europarlamentarul Marian Jean-Marinescu (PNL, PPE) speră că locurile de muncă și competitivitatea industriei să rămână în fruntea priorităților în cadrul noului Pact Ecologic European, prezentat miercuri, 10 decembrie.

De asemenea, eurodeputatul român i-a solicitat președintei Comisiei Europene, Ursula von de Leyen să se asigure că întregul plan se bazează pe propuneri fezabile.

”Pactul ecologic, așa numitul GreenDeal va revoluționa Europa, iar asta va forța schimbări în lanț la nivel global. I-am cerut doamnei Ursula von der Leyen să se asigure că întregul plan se bazează pe propuneri fezabile. I-am mai cerut să coordoneze schimbările legislative pe orizontală, pentru a nu provoca probleme într-un domeniu sau altul, într-o ramură a industriei sau alta. Locurile de muncă și competitivitatea industriei trebuie să rămână în fruntea priorităților, chiar și în cadrul Green Deal”, a precizat Marian-Jean Marinescu într-o postare pe pagina sa de Facebook.

În încheiere, europarlamentarul român și-a exprimat speranța ”ca pentru Green Deal, banii care se vor folosi din Programul Horizon să fie alocați pentru inovare, și nu pentru cercetare. Doar așa vom avea succes!”

Pactul Ecologic European, prezentat miercuri de președintele Comisiei Europene Ursula von der Leyen, reprezintă o inițiativă și instrument ambițios prin care Bruxelles-ul dorește să transforme Europa în primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050 prin indeplinirea a 50 de obiective, printre acestea numărându-se propunerea primei legi europene privind clima până în luna martie 2020 sau un plan pentru a crește ținta pentru anul 2030 de reducerea a emisiilor cu efect de seră până la cel puțin 50%.

Polonia, Ungaria şi Cehia au formulat obiecţii cu privire la proiectul de concluzii privind Pactul Ecologic European, aceste trei ţări susţinând că economiile lor nu pot atinge obiectivul neutralităţii climatice până în anul 2050 în lipsa unui sprijin financiar.

De altfel, Polonia a fost singurul stat care nu s-a angajat în cadrul summitului Consiliului European, desfășurat la Bruxelles, să atingă obiectivul neutralității climatice a Europei până în anul 2050.

Liderii țărilor membre UE au recunoscut necesitatea instituirii unui mecanism de tranziție echitabilă pentru ca statele mai puțin competitive să fie sprijinite în etapele tranzitorii spre neutralitate climatică.

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), alături de directorul general Blue Air, la dezbaterea din PE despre provocările actuale ale companiilor aeriene low cost

Published

on

© European Parliament

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European, a participat la reuniunea de marți a Comisiei în care s-a discutat despre provocările actuale ale companiilor aeriene low cost, potrivit unei postări pe Facebook.

Comisia TRAN a invitat cinci decidenți din sectorul aviației, printre care și directorul general al companiei Blue Air, Oana Petrescu, pentru o dezbatere privind cele mai recente evoluții și planificarea strategică în sectorul low-cost pentru călătoriile aeriene.

Discuția s-a concentrat în special pe principalele provocări ale digitalizării, decarbonizării, competitivității, siguranței, schimbărilor climatice și îmbunătățirii condițiilor de muncă și experienței pasagerilor care utilizează servicii de transport aerian.

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), nemulțumit de ritmul în care președinția finlandeză a Consiliului UE gestionează dosarul Cerul Unic European: Speranța mea se îndreaptă către președinția croată

Published

on

© European Parliament

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European, este nemulțumit de ritmul în care președinția finlandeză a Consiliului UE gestionează dosarul Cerul Unic European, potrivit unui mesaj transmis pe Facebook.

,,Încerc să forțez demararea negocierilor pentru Cerul unic european , care va conduce la decongestionarea traficului aerian, lucru în avantajul călătorilor și, în paralel, la o reducere de 10% a emisiilor de CO2, fără nici un fel de costuri”, a spus eurodeputatul PNL.

Acesta a explicat că ,,unele state membre invocă suveranitatea și securitatea pentru blocarea negocierilor, când este vorba, de fapt, despre păstrarea unor scaune în anumite instituții naționale”.

De altfel, Marian-Jean Marinescu a menționat și cu altă ocazie limbajul dublu al statelor membre în contextul decarbonizării: ,,Decarbonizarea aviației poate avea rezultate imediate o dată cu aplicarea Cerului Unic European. Din păcate, avem de-a face cu un limbaj dublu: statele membre, pe de o parte vorbesc despre decarbonizare, iar pe de alta, blochează o măsură simplă și cu rezultate imediate, cum este Cerul Unic European”, a afirmat eurodeputatul în urmă cu două săptămâni.

De asemenea, Marinescu a precizat că este nemulțumit și de felul în care Finlanda gestionează acest dosar.

,,Din păcate, președinția finlandeză nu are curajul să demareze aceste negocieri, iar speranța mea se îndreaptă către președinția croată”, a subliniat eurodeputatul român.

Cerul Unic European, un proiect la care eurodeputatul român lucrează de 12 ani, vizează eficientizarea traficului aerian și a serviciilor oferite pasagerilor liniilor aeriene prin reducerea fragmentării spațiului aerian european

Continue Reading

Facebook

Europarlamentarul Clotilde Armand, Renew Europe, organizează Conferința „Europa de Vest vs. Europa de Est? Nu. O Europă mai convergentă” București, vineri, 13 decembrie a.c., începând cu orele 11:00, la hotel Hilton – Athénée Palace, Salon Le Diplomat

Advertisement
Advertisement

Trending