Connect with us

MIȘCAREA POPULARĂ

Buget european separat pentru statele din zona euro? Cu ce propunere vine un europarlamentar român pentru prevenirea unei noi crize economice

Published

on

Capacitatea bugetară reprezintă un instrument important pentru protejarea zonei euro de șocurile economice iar extindrea acesteia și asupra zonei non-euro ar putea contribui la convergenta economică  a noilor state membre”, a menționat europarlamentarul Siegfried Mureșan, într-un editorial semnat EurActiv.rp_Siegfried-muresan-220x300.jpeg

„Crizele economice și financiare, care a izbucnit în anul 2008, au afectat profund statele membre UE, cu precădere pe cele aflate în zona euro. Uniunea Europeană nu a fost suficient de pregătită pentru a face față unor crize de asemenea dimensiuni. Statele care au amânat în trecut reformele relevante au simțit consecințele crizei mult mai puternic, acestea resimțindu-se și astăzi. Blocul comunitar a stabilit numeroase noi instrumente care să soluționeze criza, precum Mecanismul European de Stabilitate. Prin intermediul acestui mecanism, Uniunea Europeană a luat măsurile necesare pentru a ajuta orice stat aflat în dificultate. A venit momentul însă să ne concentrăm pe prevenirea unei noi crize, nu doar pe gestionarea acesteia după ce aceasta a izbucnit”, a adăugat europarlamentarul român.

În viziunea acestuia, ideea unei viitoare integrări economice și a unei convergențe a statelor membre UE este importantă. Un instrument important pentru consolidarea Uniunii Monetare Economice este un buget pentru zona euro.

În acest sens, Siegfried Mureșan a oferit o serie de măsuri pentru statele aflate în zona euro, pentru soluționarea problemelor întâmpinate la nivelul acestei sfere:

“A. Practicabilitatea capacității bugetare. Pentru început, trebuie să evaluăm înainte de toate instrumentele care sunt deja puse în aplicare pentru a îmbunătăți situația economică din Europa, cum ar fi Semestrul European sau recomandările specifice de țară. Acesta sunt tipurile de reformă care ar putea fi stimultate prin stabilirea capacității bugetare. Rata implementării acestor tipuri de măsuri nu este una îmbucurătoare.

epp group logoEste necesar ca aceste stimulente financiare să contribuie la adoptarea reformelor necesare și nu să garanteze ajutorul financiar statelor care s-au confruntat cu dificultăți ca urmare a amânării procesului reformator. Dorim să stimulăm un comportament responsabil, nu să plătim pentru consecințele unor politici defectuase. Evaluările independente și constante vor fi necesare pentru a ne asigura că rezultatele sunt unele dorite.

B. Exemple de reforme. Capacitatea bugetară ar putea să sprijine o serie de reforme, de exemplu în sectorul pensiilor sau în administrația publică. Adoptarea unor măsuri care promovează îmbătrânirea activă ar putea fi forța motrice pentru reforma pensiilor.

În cazul în care, ca urmare a reformelor de pe piața muncii, unii dintre oameni devin șomeri, aceștia ar putea fi ajutați financiar de către UE prin programe de instruire, mobilitate și asistență pentru găsirea unui nou loc de muncă.

Costurile privind reformarea administrației publice ar putea fi suportate de către capacitatea bugetară.

C. Guvernarea. Discuțiile privind guvernarea sunt importante. Ar trebui să luăm în calcul efectele asupra economiei reale, pentru a genera investiții și locuri de muncă. Trebuie să le oferim cetățenilor și companiilor un plan fezabil.

D.Participarea statelor care nu sunt membre ale zonei euro. Capacitatea bugetară ar trebui să se aplice tuturor statelor membre UE. Statel care doresc să adere la zona euro ar trebui să contribuie și să beneficieze de avantajele fianciare. Multe dintre statele care nu sunt în zona euro sunt lipsite de competitivitate, mai ales în sectorul public. Acesta este unul dintre impedimentele care care ar trebui soluționate pentru a deveni stat mebru al zonei euro. Acestea ar trebui să devină suficient de puternice pentru a face față competitivității din zona euro.”

.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

CONSILIUL EUROPEAN

Europarlamentarul Siegfried Mureșan, despre acordul UK-UE: ”Nu e corect ca românii să fie restricționați de două ori”

Published

on

Europarlamentarul Siegfried Mureșan, purtător de cuvânt al PPE și membru al Mișcării Populare, a reacționat la anunțul privind compromisul la care au ajuns liderii europeni în privința cerințelor lui David Cameron.

Daca eu as fi negociat cu David Cameron in numele Romaniei, i-as fi spus foarte clar: nu accept reduceri de ajutoare sociale pentru muncitorii romani timp de 7 ani, de vreme ce mubig-europarlamentarul-siegfried-muresan-inconstienta-politicienilor-de-la-chisinau-resimtita-in-buzunare-si-in-viata-de-zi-cu-zi-a-moldovenilorncitorii romani au avut deja 7 ani restricție pe piața forței de munca din Marea Britanie (2007-2014). La muncitorii din țările care au aderat in 2004 (Polonia, Ungaria, Cehia etc) Marea Britanie nu a aplicat asemenea restricții, deci e de înțeles daca vrea sa le aplice acum; însă nu e corect ca romanii sa fie restrictionați de doua ori.

In rest, e bine ca s-a ajuns la un acord pentru rămânerea Marii Britanii in UE. Am spus mereu ca rămânerea Marii Britanii in UE este esențială”, a scris europarlamentarul pe pagina sa de Facebook.

Președintele Klaus Iohannis, care a reprezentat România la negocierile dintre liderii UE, a declarat, la finalul Consiliului European, care este rezultatul acestui acord. Mai multe despre ce a spus Președintele, puteti citi aici.

Acordul va permite Marii Britanii să activeze oricând în următorii şapte ani o clauză care va permite limitarea indemnizaţiilor sociale de care beneficiază angajaţii veniţi din altă ţară UE, în cazul în care vor fi presiuni semnificative asupra serviciilor publice naţionale. Aceste condiţii au fost negociate în mod detaliat cu liderii ţărilor central şi est-europene.
 
Conform acordului, Marea Britanie nu va mai avea dreptul de a negocia alţi termeni în relaţia cu Uniunea Europeană. Termenii relaţiei de apartenenţă a Marii Britanii la Uniunea Europeană nu vor fi modificaţi nici măcar dacă cetăţenii britanici vor vota la referendum pentru ieşirea ţării din Uniunea Europeană.

Citiți și:

BREXIT. David Cameron: Referendumul privind menținerea Marii Britanii în UE va avea loc la 23 iunie

Angela Merkel: Acordul UE cu Londra este “un compromis echitabil”

Continue Reading

MIȘCAREA POPULARĂ

Eurodeputatul Siegfried Mureșan a transmis o scrisoare premierului Republicii Moldova: “Vă solicit soluționarea problemelor elevilor români din Transnistria”

Published

on

sigfried muresanEuroparlamentarul PPE/ PMP Siegfried Mureșan a transmis o scrisoare oficială prim-ministrului Republicii Moldova, Chiril Gaburici cu privire la faptul că 3 dintre cele 100 de microbuze școlare donate de România urmau să ajungă în folosința școlilor cu predare în limba română din stânga Nistrului, însă acestea nu au fost livrate până în acest moment.

Drept urmare,  mulți elevi români din Transnistria merg în continuare pe jos pe distanțe lungi pentru a ajunge la școală.

Redăm mai jos conținutul integral al scrisorii eurodeputatului român:

“Stimate domnule Prim-ministru,

Vă adresez prezenta scrisoare pentru clarificarea situației privind livrarea microbuzelor donate de către Guvernul României și destinate școlilor cu predare în limba română din regiunea transnistreană.

După cum știți, în 2014, România a donat 100 de microbuze școlare Guvernului Republicii Moldova. Mi-a fost adus în atenție faptul că 3 microbuze care urmau să ajungă în folosința școlilor cu predare în limba română din stânga Nistrului nu au fost livrate până în acest moment.

Prin urmare, vă solicit respectuos clarificarea acestei situații, astfel încât să putem soluționa, inclusiv cu sprijinul meu personal, în cel mai scurt timp posibil această situație.

Consider că situația tinerilor care studiază în instituțiile de învățământ cu predare în limba română din regiunea transnistreană este în continuare dificilă. Dat fiind că numărul instituțiilor și distribuția geografică a acestora sunt limitate, foarte mulți elevi sunt nevoiți să parcurgă distanțe considerabile pentru a participa la cursuri. De aceea, livrarea și punerea în funcțiune a acestor microbuze este deosebit de importantă.

Totodată, doresc să vă reamintesc faptul că în ultima Rezoluție a Parlamentului European privind situația din regiunea transnistreană, adoptată în februarie 2014, legislativul european a atras atenția asupra problemelor cotidiene legate de transport pe care le întâmpină elevii din regiune.

De aceea, cred că soluționarea cât mai rapidă a acestei probleme este o chestiune care ține de respectarea unui drept pe care eu îl consider fundamental: dreptul la educație în limba maternă.

Implicarea dumneavoastră directă în soluționarea situației ar constitui un semnal clar pentru părinții și elevii din regiune, dar și pentru așa-numitele autorități de la Tiraspol, că Guvernul Republicii Moldova acordă o deosebită importanță respectării dreptului la educație, în acord cu angajamentele asumate în contextul implementării Acordului de Asociere UE-Republica Moldova.

Asigurându-vă de tot sprijinul, vă rog să primiți, domnule Prim-ministru, asigurarea înaltei mele considerații.

Siegfried MUREŞAN

Membru al Parlamentului European”

Cu privire la această problemă a microbuzelor a reacționat și ambasadorul României la Chișinău, Marius Lazurcă, care a declarat pentru agenția Unimedia.info că „Sunt trei microbuze care nu au ajuns la destinație. Este vorba despre școlile din Regiunea Transnistreană, unde va trebui să găsim o formulă ca aceste microbuze să nu fie confiscate de autoritățile de la Tiraspol. Ele sunt în garajele Guvernului de la Chișinău”.

.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Europarlamentarul Siegfried Mureșan: “România nu beneficiază nici măcar de 1 la sută din creditele BEI”

Published

on

siegfried-robertEuroparlamentarul PPE/ PMP Siegfried Mureșan, purtător de cuvânt al Partidului Popular European și vicepreședinte al Comisiei pentru Bugete a PE a introdus 37 de amendamente în Comisia pentru Afaceri Economice și Monetare cu privire la o redistribuție geografică a finanțărilor Băncii Europene de Investiții (BEI). Într-un interviu acordat în exclusivitate la Strasbourg pentru CaleaEuropeana.ro acesta a atras atenția asupra faptului că României nu i s-au alocat nici măcar 1 la sută din aceste oportunități de finanțare.

“BEI este banca Uniunii Europene, ceea ce înseamnă că ea trebuie să finanțeze proiecte care sunt în concordanță cu prioritățile politice ale UE: investiții în infrastructură, în cercetare, dezvoltare, inovare, eficiență energetică șamd. Volumul total de credite pe care BEI îl acordă pe an este între 70 și 80 mld euro. În România, se finanțează proiecte de energie regenerabilă sau izolări termice de blocuri, deci proiecte mari de pe urma căror beneficiază și românii. Pentru România, bugetul anual alocat este de 500 milioane de euro, deci este puțin de 1%. Mi se pare puțin și cred că România poate găsi proiecte bune, viabile din punct de vedere economic, în linie cu prioritățile UE, care să fie finanțate de BEI într-un cuatum mai mare decât cel actua. De aceea, am susținut, printre altele, introducerea unei distribuții geografice. Alegem cele mai bune proicte, proiectele trebuie să fie viabile din punct de vedere economic, pentru că altfel nu atrag investitori, însă trebuie avute în vedere și alte criterii precum gradul de dezvoltare al statelor membre, astfel încât să fie ajutate statele care au mai mare nevoie”, a spus purtătorul de cuvânt al PPE.

Acesta a continuat “România merită mai mult, avem proiecte bune, avem nevoie de proiecte de mai mult de 500 milioane. Este, totodată, nevoie ca antreprenorii să fie mai bine informați cu privire la aceste posibilități și de aici apelul meu la autoritățile române, la băncile centrale, să informeze clienții cu privire la aceste oportunități și aici BEI se poate implica prin bune practici- cum sunt informați aceștia în alte state și dacă putem prelua aceste idei și în România”.

Interviul poate fi urmărit și citit integral aici.

.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending