Connect with us

NEWS

Concluziile anchetei privind accidentul din Muntenegru

Published

on

muntenegruProcurorii Parchetului ICCJ au clasat dosarul privind accidentul rutier produs în 23 iunie 2013, în Muntenegru, în care au murit 19 persoane şi alte 29 au fost rănite, stabilind că şoferul este de vină, întrucât a condus cu 80 km/h, o viteză mult mai mare decât cea permisă pe acel sector de drum, noteaza Cotidianul.ro.

“Pe baza probatoriului administrat în cauză s-a stabilit faptul că accidentul rutier s-a produs ca urmare a neglijenţei în trafic a şoferului autocarului, care se deplasa pe drumul principal dinspre Kolasin în direcţia Podgorica cu o viteză de 80 km/h, mult mai mare decât cea permisă pe acel sector de drum, neadaptând viteza de deplasare a autocarului la limitele impuse prin semnele de circulaţie, la banda marcată pe şosea, la starea suprafeţei acesteia, şoseaua fiind umedă şi alunecoasă. Aceste împrejurări au condus la destabilizarea intensă a autocarului, la pierderea echilibrului şi răsturnarea lui, urmată de coliziunea cu trotuarul podului şi gardul metalic al acestuia şi, ulterior, căderea în prăpastia care duce la râul Moraca”, se arată într-un comunicat transmis marţi de Parchetul General.

Procurorii invocă o notă de serviciu din data de 20.09.2013 emisă de Parchetul de pe lângă Tribunalul Bjelo Polje în care se menţionează faptul că „deoarece şoferul autobuzului Ciobanu George a decedat în accidentul de circulaţie în cauză, nu există temei pentru derularea procedurii penale”.

Comunicatul integral al Parchetului General în acest caz:

“Procurori ai Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au finalizat cercetările în cauza privind accidentul rutier produs la data de 23.06.2013, în Muntenegru, soldat cu decesul a 19 persoane şi rănirea altor 29 şi au dispus clasarea cauzei, în temeiul disp. art. 315 rap. la art. 16 lit. a, b, e şi f din Noul Cod de procedură penală.

Pe baza probatoriului administrat în cauză s-a stabilit faptul că accidentul rutier s-a produs ca urmare a neglijenţei în trafic a şoferului autocarului, care se deplasa pe drumul principal dinspre Kolasin în direcţia Podgorica cu o viteză de 80 km/h, mult mai mare decât cea permisă pe acel sector de drum, neadaptând viteza de deplasare a autocarului la limitele impuse prin semnele de circulaţie, la banda marcată pe şosea, la starea suprafeţei acesteia, şoseaua fiind umedă şi alunecoasă. Aceste împrejurări au condus la destabilizarea intensă a autocarului, la pierderea echilibrului şi răsturnarea lui, urmată de coliziunea cu trotuarul podului şi gardul metalic al acestuia şi, ulterior, căderea în prăpastia care duce la râul Moraca.

În urma accidentului rutier au fost rănite 29 de persoane, iar alte 19 au decedat, printre care şi conducătorul autocarului. Procesul-verbal de autopsie emis de Departamentul de Medicină Legală din Podgorica a concluzionat că „moartea conducătorului auto Ciobanu George a fost violentă şi a survenit ca urmare a distrugerii centrilor nervoşi vitali din cauza fracturilor osoase craniene şi a hemoragiei interne, răni cauzate de forţa mecanică, în momentul decesului neexistând stare de alcoolemie”.

Prin nota de serviciu din data de 20.09.2013 emisă de Parchetul de pe lângă Tribunalul Bjelo Polje se menţionează faptul că „deoarece şoferul autobuzului Ciobanu George a decedat în accidentul de circulaţie în cauză, nu există temei pentru derularea procedurii penale”.

Având în vedere că împrejurările producerii accidentului şi stabilirea persoanei vinovate şi a culpei acestuia au făcut obiectul unei cercetări penale finalizate cu o soluţie  de neurmărire dispusă de către autorităţile judiciare din Muntenegru, s-a constatat că lipseşte o condiţie prevăzută de lege necesară pentru punerea în mişcare a acţiunii penale, motiv pentru care s-a dispus clasarea cauzei privind pe Ciobanu George sub aspectul săvârşirii infracţiunii de ucidere din culpă în formă calificată prevăzută de art.178 alin.1, 2 şi 5 din vechiul Cod penal.

Jurisprudenţa CEDO relevantă în această materie, respectiv decizia nr. 48153/1999/03.10.2002, ZIGARELLA contra Italiei, este în sensul că paragraful I al art.4 din Protocolul nr.7 nu vizează doar cazul unei duble condamnări, ci în egală măsură şi cazul dublei urmăriri penale. Textul se aplică şi atunci când individul nu a făcut decât obiectul unei simple urmăriri penale, fără a se ajunge la condamnarea acestuia.

Totodată, din probatoriul administrat în cauză, respectiv procesul-verbal de cercetare din data de 12.12.2012 al Inspectoratului Teritorial de Muncă s-a stabilit faptul că, întrucât cauza producerii accidentului de circulaţie din data de 23.06.2013 a fost nerespectarea de către numitul Ciobanu George a vitezei maxime permise pe porţiunea respectivă de drum, în condiţiile unui carosabil umed, au fost încălcate prevederile art.22 din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr.319/2006.

Având în vedere împrejurările şi cauzele producerii evenimentului, în conformitate cu reglementările legislaţiei în vigoare privind securitatea şi sănătatea în muncă, Inspectoratul Teritorial de Muncă a încadrat evenimentul la accident de muncă colectiv de circulaţie, declarându-se că Ciobanu George şi M.M. au suferit un accident de muncă mortal, iar M.D. a fost victima unui accident de muncă cu incapacitate temporară de muncă.

Faţă de cele constatate de către Inspectoratul Teritorial de Muncă, s-a dispus clasarea cauzei faţă de reprezentanţii S.C. „G.T.S.” S.R.L. pentru săvârşirea infracţiunii prevăzută de art.349 din noul cod penal, având corespondent în art.37 din Legea nr.319/2006 abrogat prin Legea nr. 187/2012 de punere în aplicare a codului penal, deoarece fapta nu este prevăzută de legea penală.

Din verificările efectuate s-a constatat faptul că şoferul autocarului implicat în accident, Ciobanu George avea un aviz medical din data de 23.10.2012, dar şi un aviz psihologic din data de 2.10.2012, documente medicale aflate la angajatorul S.C. „A.E.” S.R.L.

În ceea ce priveşte relaţiile comerciale între firmele implicate, în urma verificărilor efectuate s-a constat că relaţiile comerciale dintre S.C. „G.T.H.” S.R.L. şi S.C. „G.T.S.” S.R.L.,  pe de o parte, şi S.C. „G.T.S.” S.R.L. şi S.C „M.C.” S.R.L., pe de altă parte, sunt înregistrate în evidenţele celor două societăţi, neevidenţiindu-se încălcări ale dispoziţiilor legale, astfel încât în cauză s-a dispus clasarea sub aspectul săvârşirii infracţiunii prevăzută de art.9 lit.a din Legea nr.241/2005 deoarece fapta nu există în materialitatea sa”.

INTERNAȚIONAL

Norvegia plănuiește să construiască prima autostradă subacvatică din lume. Planul include cel mai adânc și mai lung tunel de rocă din lume

Published

on

Norvegia dorește să construiască până în 2050 prima autostradă subacvatică din lume, un proiect a cărui valoarea se ridică la 40 de miliarde de dolari, anunță CNN, citat de TVR.

Norvegia este renumită pentru peisajul său natural deosebit, terenul accidentat îngreunâd călătoriile.

Mai mult de 1.000 de fiorduri se găsesc pe coasta de vest a țării scandinave, unde locuiește o treime din populația țării de 5,3 milioane.

Pentru a face o călătorie de 1.100 de kilometri între orașul sudic Kristiansand și Trondheim, în nord, prin coasta de vest, de exemplu, durează în prezent 21 de ore și necesită șapte treceri de feribot.

Guvernul norvegian intenționează să reducă la jumătate acest timp, cu un proiect de infrastructură de 40 de miliarde de dolari, pentru a face ruta fără feribot.

Planul include poduri și cel mai adânc și mai lung tunel de rocă din lume.

Tunelul va fi construit prin fundația de stâncă, în subsolul marin, acesta fiind la o adâncime de 392 metri şi cu o lungime de 27 kilometri.

Cu toate acestea, cel mai ambițios element al proiectului este dezvoltarea unor tuneluri plutitoare, construite la o adâncime de 30 de metri sub apă.

Dacă Norvegia va reuși să ducă la bun final proiectul, aceasta ar putea deveni învingătoare în cursa globală, în contextul în care și China, Coreea de Sud sau Italia dezvoltă proiecte asemănătoare.

Continue Reading

NEWS

Premierul Spaniei Pedro Sanchez convoacă alegeri anticipate pentru 28 aprilie, după doar 8 luni de guvernare

Published

on

Premierul socialist spaniol, Pedro Sanchez, a anunțat vineri convocarea de alegeri legislative anticipate pentru data de 28 aprilie, după numai opt luni de guvernare, anunță Deutsche Welle.

”Am propus dizolvarea parlamentului şi convocarea de alegeri legislative pentru 28 aprilie”, a declarat Sanchez, după o şedinţă de guvern extraordinară, anunț care era așteptat după ce Parlamentul a respins bugetul propus de Guvernul socialist, declanșând o criză legislativă.

Pe 5 martie vor fi dizolvate camerele, iar campania electorală va începe pe 12 aprilie.

”Spania este a cetăţenilor. Decizia le aparţine. Ei vor decide viitorul ţării”, a mai spus prim-ministrul socialist.

”Nu voi renunţa niciodată la dialog. Aşa putem găsi drumul spre rezolvarea crizei. Nu îmi place să mă fac că nu văd, prefer să iau taurul de coarne”, a mai spus acesta, informează Adevărul.ro

Pentru ca bugetul să fi fost aprobat, era nevoie de sprijinul a două partide separatiste catalane, care au solicitat Spaniei să recunoască dreptul regiunii la autodeterminare în schimbul votului.

Procesul celor 12 lideri separatiști, care a început săptămâna trecută la Madrid a provocat nemulțumirile blocului catalan parlamentar. În cele din urmă, Partidul socialist aflat la guvernare a respins solicitările catalanilor, deznodământul fiind respingerea propunerii de buget.

Premierul Pedro Sanchez s-a aflat la conducerea Guvernului spaniol doar opt luni, după ce predecesorul său, conservatorul Mariano Rajoy, a părăsit funcția în urma unui vot de neîncredere.

Guvernul socialist minoritar beneficia de sprijinul partidului Podemos, de extremă stânga, parlamentarii naționaliști basci și 17 deputați catalani separatiști.

Sondajele arată că Pedro Sanchez ar putea obține o largă majoritate a voturilor, dar nici în acest caz socialiștii nu vor putea forma o majoritate în Parlament, chiar dacă vor beneficia de sprijinul Partidului Podemos.

Continue Reading

INTERNAȚIONAL

Secretarul de Stat american Mike Pompeo s-a întâlnit cu militarii români din Grupul de luptă NATO din Polonia care asigură securitatea flancului nord-estic al Alianței

Published

on

Secretarul de Stat american Mike Pompeo s-a întâlnit cu militarii români din Grupul de luptă NATO din Polonia, anunță Ambasada Statelor Unite din România printr-o postare pe pagina oficială de Facebook.

”Acesta le-a mulţumit militarilor americani, britanici, polonezi, croaţi şi români care asigură securitatea flancului Nord-Estic al NATO”, mai este precizat în cadrul postării amintite mai sus.

Militarii români participă în cadrul Grupului de Luptă din Polonia pentru asigurarea prezenţei înaintate consolidate în flancul Nord-Estic al Alianţei alături de partenerii americani, britanici, polonezi şi croați. Batalionul din Polonia, cu baza la Orzysz, la 100 de kilometri de granița cu enclava rusească Kaliningrad, se află sub comandă americană.

Întâlnirea dintre Mike Pompeo și militarii români a avut loc în contextul în care secretarul de Stat american se află la Varșovia, ultima oprire a turneului său diplomatic est-european care a cuprins escale la Budapesta și Bratislava, scopul fiind acela de a anunța revenirea și implicarea Statelor Unite în regiune, pe fondul unei influențe tot mai crescute a Rusiei și Chinei în regiune.

Totodată, acesta va participa la conferința privind “Promovarea unui viitor pașnic și sigur în Orientul Mijlociu”, unde se așteaptă să fie prezenți reprezentanți ai 60 de țări ale lumii, inclusiv reprezentanți ai UE și NATO.

Continue Reading

Facebook

Advertisement

Trending