Connect with us

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Gheorghe Falcă: Investițiile în infrastructura feroviară trebuie să fie o prioritate pentru România și pentru Europa, transportul pe calea ferată fiind o soluție verde eficientă

Published

on

© European Parliament Multimedia Center

Proiectul european care vizează marea infrastructură a României (Frontieră – Curtici – Simeria), finanțat din fonduri nerambursabile va transforma transportul feroviar român, dar și pe cel european, a precizat eurodeputatul Gheorghe Falcă (PNL, PPE) în cadrul unei declarații pentru CaleaEuropeană.ro, în contextul dezbaterii din plenul reunit al Parlamentului Europen cu privire la revizuirea liniilor directoare ale rețelei transeuropene de transport (TEN-T).

Cu acest prilej, Gheorghe Falcă, membru al Comisiei pentru transport și turism din Parlamentul European, a insistat ca statele membre să desemneze ”o autoritate competentă unică în conformitate cu cadrele juridice naționale și cu structurile administrative proprii pentru a se asigura că proiectele privind rețeaua centrală vor beneficia de integrarea procedurilor de autorizare și vor avea un punct de contact unic pentru investitori, care să permită o gestionare eficientă și clară a procedurii generale”.

Gheorghe Falcă propune ca ”autoritatea competentă unică să își poată delega responsabilitățile, obligațiile și sarcinile către o altă autoritate la nivel regional, local sau administrativ adecvat”, dacă va fi necesar.

”Salutat propunerea Comisiei Europene de Revizuire a liniilor directoare ale rețelei transeuropene de transport (TEN-T), întrucât Regulamentul actual stabilește un cadru comun pentru crearea unor rețele interoperabile cu o structură cu două niveluri, în Uniune, una în slujba cetățenilor pentru dezvoltarea pieței interne, precum și pentru coeziunea socială, economică și teritorială a Uniunii). De asemenea, Regulamentul acordă atenție deosebită conexiunilor transfrontaliere, care vor îmbunătăți interoperabilitatea între diferitele moduri de moduri de transport și vor contribui la o integrare multimodală a transporturilor Uniunii, și ar trebui să țină seama și de dinamica de dezvoltare a sectorului transporturilor și de noile tehnologii ale viitorului”, a explicat Gheorghe Falcă.

În contextul în care există o necesitate urgentă de a finaliza rețeaua centrală TEN-T până în 2030, eurodeputatul român a punctat că este nevoie ca ”simplificarea procedurilor de acordare de autorizații ar trebui să fie însoțită de un termen-limită în care autoritățile competente responsabile ar trebui să ia o decizie globală privind construcția proiectului”.

”Acest termen-limită ar trebui să asigure o gestionare mai eficientă a procedurilor și nu ar trebui să compromită standardele înalte ale Uniunii privind protecția mediului. Proiectele ar trebui evaluate din punctul de vedere al criteriilor de maturitate stabilite de Mecanismul pentru Interconectarea Europei”, a subliniat Gheorghe Falcă.

”Aș vrea să amintesc despre investiția de pe coridorul IV paneuropean: Proiectul european care vizează marea infrastructură a României (Frontieră – Curtici – Simeria), finanțat din fonduri nerambursabile va transforma transportul feroviar român, dar și pe cel european. Coridorul de pe teritoriul României este parte din Axa prioritară TEN-T 22 (coridorului IV Pan-European) Nürnberg–Praga–Viena– Budapesta–Curtici–Simeria–Brașov–București–Constanța. În acest sens, vorbim de un transport pentru trenurile de persoane cu 160 km/h și 120 km/h pentru transportul de marfă. Investițiile în infrastructura feroviară trebuie să fie o prioritate pentru România și pentru Europa, transportul pe calea ferată fiind în mod cert o soluție verde eficientă”, a conchis eurodeputatul român.

Rețeaua TEN-T este compusă din două niveluri: o rețea centrală care urmează să fie finalizată până în 2030 și o vastă rețea afluentă care aduce trafic în aceasta și care urmează să fie finalizată până în 2050. 

Rețeaua afluentă globală va asigura acoperirea completă a UE și accesibilitatea tuturor regiunilor. Rețeaua centrală va acorda prioritate celor mai importante legături și noduri ale TEN‑T, astfel încât acestea să devină pe deplin funcționale până în 2030. 

Ambele niveluri includ toate modurile de transport: rutier, feroviar, aerian, pe căi navigabile interioare și transportul maritim, precum și platformele intermodale.

Din dorința de a înfăptui o transformare fundamentală a transporturilor, Comisia Europeană a prezentat la începutul lunii decembrie Strategia pentru mobilitate sustenabilă și inteligentă, însoțită de un plan de acțiune ce cuprinde 82 de inițiative care vor ghida activitatea UE în următorii patru ani.

Așadar, Uniunea Europeană a pus la data mai sus amintită bazele procesului prin care sistemul de transport european își poate realiza transformarea verde și digitală, devenind astfel mai rezilient în fața viitoarelor crize.

Astfel, Comisia Europeană și-a fixat următoarele:

Până în 2030:

  • cel puțin 30 de milioane de autoturisme cu emisii zero vor fi în exploatare pe drumurile europene
  • 100 de orașe europene vor fi neutre din punct de vedere climatic
  • traficul feroviar de mare viteză se va dubla la nivelul întregii Europe
  • călătoriile colective programate pentru deplasări cu o lungime de sub 500 de km vor trebui să fie neutre din punctul de vedere al carbonului
  • mobilitatea automatizată va fi implementată la scară largă
  • navele maritime cu emisii zero vor fi pregătite pentru lansarea pe piață

Până în 2035:

  • aeronavele de mare capacitate cu emisii zero vor fi pregătite pentru lansarea pe piață

Până în 2050:

  • aproape toate autoturismele, furgonetele, autobuzele și vehiculele grele noi vor avea emisii zero
  • traficul feroviar de marfă se va dubla
  • o rețea transeuropeană de transport (TEN-T) multimodală deplin operațională, pentru un transport sustenabil și inteligent, cu conectivitate de mare viteză.

De asemenea, Comisia Europeană s-a angajat să consolideze piața unică – de exemplu, prin consolidarea eforturilor și a investițiilor pentru finalizarea rețelei transeuropene de transport (TEN-T). 

Finalizarea acestei rețele este cu atât mai importantă cu cât transporturile sunt responsabile pentru o pătrime din emisiile de gaze cu efect de seră ale UE, iar emisiile generate de transporturi continuă să crească. Pentru a atinge obiectivul de neutralitate climatică până în 2050 – astfel cum este prevăzut în Pactul Ecologic European, emisiile generate de transport trebuie să scadă cu 90%.

Aceste argumente și nu numai stau la baza deciziei Comisiei Europene de a desemna anul 2021 An european al căilor ferate

Așadar, în 2021, o serie de evenimente, campanii și inițiative vor promova transportul feroviar ca mod de transport durabil, inovator și sigur.

Vor fi evidențiate beneficiile sale pentru cetățeni, pentru economie și pentru climă și se va pune accentul pe provocările rămase în vederea creării unui adevărat spațiu feroviar unic european fără frontiere.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

Eugen Tomac

Eugen Tomac a depus petiția prin care cere Parlamentului European să intervină în procesul deschis la CJUE pentru acceptarea României în Schengen

Published

on

© Eugen Tomac/ Facebook

Eurodeputatul Eugen Tomac (PMP, PPE) a depus la Bruxelles petiția prin care solicită Parlamentului European să intervină, din calitate de reclamant privilegiat, în procesul intentat la Curtea de Justiție a Uniunii Europene împotriva Consiliului Uniunii Europene, ca urmare a opoziției Austriei și Olandei față de aderarea României la spațiul Schengen.

”Pentru că doar determinarea noastră, a românilor, ne poate face dreptate, am mai făcut un pas în demersul pe care l-am inițiat la Curtea de Justiție a UE în chestiunea Schengen. Ieri am depus, la Bruxelles, petiția prin care cerem Parlamentului European să intervină, în calitate de reclamant privilegiat, în procesul pe care l-am deschis la Curtea de Justiție a Uniunii Europene”, a precizat Tomac într-un mesaj publicat pe Facebook.

Acesta a depus împreună cu documentele necesare și dovada celor peste 50.000 de semnături adunate în favoarea acestei inițiative.

”Parlamentul European, în calitate de reclamant privilegiat, are forța necesară pentru a ne ajuta să câștigăm acest proces atât de important pentru noi. Nu am fost singur. I-am avut alături, în mod simbolic, pe toți cei peste 50.000 de români care au semnat petiția. Le mulțumesc tuturor și fiecăruia în parte”, a completat eurodeputatul.

El le-a mulțumit colegilor din Partidul Mișcarea Populară pentru ”efortul și mobilizarea din ultimele luni. Îi mulțumesc și colegului meu, europarlamentarului Vlad Botoș pentru că a fost ieri alături de noi”.

”România merită în Schengen și sunt convins că vom reuși să ne câștigăm acest drept ce ne-a fost refuzat timp de aproape 12 ani!”, a conchis Eugen Tomac.

Întrucât consideră că României și românilor li s-a făcut o nedreptate în cadrul Consiliului JAI din 8 decembrie, când Austria și Olanda au votat împotriva aderării României și Bulgariei la spațiul de liberă circulație, Eugen Tomac a lansat o acțiune la Curtea de Justiție a Uniunii Europene, care nu anulează însă demersurile diplomatice.

Pentru ca demersul său să capete forță este nevoie ca Parlamentul European să intervină din calitatea de reclamant privilegiat în procesul intentat la Curtea de Justiție a Uniunii Europene împotriva Consiliului UE, astfel că eurodeputatul a lansat o companie de strângere de semnături în acest sens.

România trebuie să intre în spațiul Schengen cât mai curând posibil, anul acesta, a fost răspunsul oferit recent de președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, scrisorii înaintate de Eugen Tomac.

Tot recent, Comisia Europeană a prezentat cel de-al doilea raport privind starea Schengen în care a solicitat din nou Consiliului Uniunii Europene să ”consolideze în continuare unitatea europeană” prin acceptarea aderării depline a României și Bulgariei la spațiul Schengen.

Raportul va servi drept bază pentru discuțiile politice și pentru orientarea în cadrul Consiliului Schengen din 8 iunie 2023.

Continue Reading

Cristian Bușoi

Cristian Bușoi: Adoptarea Legii privind refacerea stocului de muniție este o prioritate pentru UE

Published

on

© European Union 2023 - Source : EP

Eurodeputatul Cristian Bușoi (PNL, PPE), salută adoptarea, ieri, într-o proporție covârșitoare, a poziției Parlamentului European față de propunerea legislativă a Comisiei Europene privind creșterea producției de muniție în UE.

„Parlamentul European a votat adoptarea poziției sale față de propunerea legislativă a Comisiei Europene privind creșterea producției de muniție. Este o legislație cu o importanță deosebită pentru țările membre UE, dar și pentru Ucraina. Odată adoptată forma finală, ne va permite urgentarea ajutorului logistic pentru armata ucrainiană, cât și refacerea stocului armatelor statelor membre UE. Salut această decizie luată astazi de Parlamentul European, într-o proporție covârșitoare, cu 446 voturi”, scrie eurodeputatul Cristian Bușoi, într-un comunicat publicat pe Facebook.

Ca președinte al Comisiei pentru industrie, cercetare și energie (ITRE) din Parlamentul European și conducător al negocierilor cu Consilul UE, Cristian Bușoi transmite că va începe discuțiile „cât mai repede pentru a ne armoniza și a ajunge la un punct comun, astfel încât, în cel mai scurt timp să avem această legislatie funcțională”. „Consider că este o prioritate a noastră, a tuturor țărilor membre UE!”, adaugă eurodeputatul.

Acesta mai spune că „este vital să avem mecanismele necesare pentru a asigura disponibilitatea acestor produse din domeniul Apărării țărilor membre UE, cum la fel de important este să ne consolidăm industria de apărare europeană”. „Un lucru de bază în conceptul de descurajare este să ai instrumentele și pregătirea necesară pentru a face față în orice situație”.

De aceea, votul dat ieri în Parlamentul European este „extrem de important, iar în perioada următoare vom accelera la maximum negocierile cu Consiliul UE, pentru adoptarea acestui act, care ne va face mai puternici și ne va oferi un grad de siguranță și mai mare!”, explică președintele ITRE.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Victor Negrescu solicită Comisiei Europene printr-un demers susținut de europarlamentari din mai multe grupuri politice să sprijine cu fonduri UE copiii români cu părinți plecați în afara țării

Published

on

© European Union 2022 - Source : EP

Europarlamentarul Victor Negrescu a trimis astăzi o solicitare Comisiei Europene, semnată de eurodeputați din mai multe grupuri politice, prin care atrage atenția instituțiilor europene asupra problemelor complexe, psihologice, educaționale, economice sau de sănătate, cu care se confruntă copiii rămași în urmă după plecarea părinților în afara țării.

”Un studiu recent, realizat de organizațiile neguvernamentale, arată că aproape 1 milion de copii din România au avut cel puțin un părinte plecat pentru mai mult timp în afara țării și că acest lucru a generat consecințe asupra dezvoltării și situației acestor copii. România nu este singura țară care se confruntă cu astfel de provocări”, a precizat Negrescu într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Acesta consideră că ”problemele evidențiate pot să își găsească rezolvarea printr-o colaborare mai bună la nivel european”, astfel că a inițiat acest demers ”prin care solicităm Comisiei Europene să creeze un grup de lucru activ la care să participe statele membre, autoritățile competente și partenerii neguvernamentali reprezentativi, să aloce fonduri europene suplimentare și să coordoneze măsurile luate cu scopul maximizării exemplelor de bună practică”.

Victor Negrescu și-a exprimat mulțumirea că această inițiativă ”a avut un ecou atât de bun și că mai mulți colegi eurodeputați, cu viziuni politice diferite, susțin demersul nostru”.

Vicepreședintele Comisiei pentru Educație din Parlamentul European, Victor Negrescu, este inițiatorul mai multor acțiuni pentru sprijinirea copiilor români, precum campaniile Zâmbetul de Sărbători, Culori de Primăvară, PESte tot la Școală sau a programelor prin care invită la Parlamentul European copii și tineri, inclusiv din diaspora, ultima vizită desfășurându-se chiar de Ziua Copilului.

Continue Reading

Facebook

ROMÂNIA12 hours ago

Klaus Iohannis, laureat cu Premiul Civic German la Düsseldorf: Românii sunt pro-europeni convinși. Aderarea la Schengen ar fi un semnal important pe fondul creșterii euroscepticismului în Europa

INTERNAȚIONAL17 hours ago

România, reprezentată de Bogdan Aurescu la ceremonia de învestire a lui Erdogan: Suntem parteneri strategici și aliați apropiați în NATO

MAREA BRITANIE17 hours ago

Regele Charles al III-lea a mărturisit ce-l leagă de România: Am fost mișcat profund de suferințele românilor după al Doilea Război Mondial. Am vrut să amintesc lumii că România este o țară specială

MAREA BRITANIE17 hours ago

AFP: Transilvania este “onorată” să îl primească regele “său” Charles al III-lea, care a ales România pentru prima sa călătorie în străinătate după încoronare

MAREA BRITANIE1 day ago

La prima vizită externă după încoronare, Charles al III-lea l-a citat în limba română pe Eminescu: Am ajuns să iubesc România, “țară de glorii, țară de dor”

MAREA BRITANIE1 day ago

Klaus Iohannis l-a primit pe regele Charles al III-lea, “un mare prieten al României”, la Palatul Cotroceni: Datorită interesului Majestății Voastre, frumusețea satelor și tradițiilor românești a trecut granițele

U.E.2 days ago

Annalena Baerbock consideră că războiul rus din Ucraina a reprezentat un punct de cotitură pentru securitatea din regiunea Mării Baltice: Securitatea fiecăruia dintre noi este securitatea noastră, a tuturor

NATO2 days ago

Secretarul general al NATO va participa la ceremonia de învestire a lui Erdoǧan, la Ankara. Aderarea Suediei la Alianță, principalul scop al vizitei în Turcia

COMISIA EUROPEANA2 days ago

UE a sprijinit România cu 3 miliarde de euro prin instrumentul SURE pentru a proteja locurile de muncă și lucrătorii de impactul pandemiei de COVID-19

COMISIA EUROPEANA2 days ago

Bruxelles-ul propune modernizarea normelor UE privind siguranța și durabilitatea maritimă și prevenirea poluării apelor de către nave

MAREA BRITANIE1 day ago

La prima vizită externă după încoronare, Charles al III-lea l-a citat în limba română pe Eminescu: Am ajuns să iubesc România, “țară de glorii, țară de dor”

INTERNAȚIONAL2 days ago

Antony Blinken avertizează, într-un discurs la Helsinki, că o încetare a focului în Ucraina ar reprezenta o “pace Potemkin” favorabilă Rusiei. SUA vor discuții ample despre securitatea europeană

NATO2 days ago

Klaus Iohannis, despre garanții de securitate pentru R. Moldova și Ucraina: Dacă nu reușim să ajutăm Ucraina și Moldova, înseamnă că am pierdut

NATO2 days ago

Stoltenberg, la Olso: Avem nevoie de un cadru care să asigure garanții pentru securitatea Ucrainei și pentru a întrerupe ciclul de agresiune al Rusiei

REPUBLICA MOLDOVA3 days ago

Klaus Iohannis: Summitul Comunității Politice Europene, o dovadă relevantă pentru aderarea R. Moldova la UE. România și celelalte state europene îi sunt alături

ROMÂNIA3 days ago

“Nu sunteți singuri!”: Klaus Iohannis face apel ca sprijinul UE pentru R. Moldova să aibă mai multă mai multă vizibilitate în rândul cetățenilor

ROMÂNIA3 days ago

Nicolae Ciucă va continua discuțiile cu sindicaliștii pentru rezolvarea grevei din Educație. Guvernul va aproba pe 1 iunie creșterile salariale pentru profesori

ROMÂNIA4 days ago

Ministrul Sănătății anunță finalizarea noii forme a Planului Naţional de Combatere a Cancerului

REPUBLICA MOLDOVA5 days ago

VIDEO Summitul CPE din R. Moldova: “Ne-am obișnuit să credem că suntem mici și că de noi nu depinde nimic, dar pe 1 iunie, Europa va veni la noi acasă”

NATO1 week ago

“Drumul către summitul de la Vilnius”: Jens Stoltenberg afirmă că aderarea Ucrainei la NATO “în mijlocul unui război nu este pe ordinea de zi”

Team2Share

Trending