Connect with us

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Gheorghe Falcă: Investițiile în infrastructura feroviară trebuie să fie o prioritate pentru România și pentru Europa, transportul pe calea ferată fiind o soluție verde eficientă

Published

on

© European Parliament Multimedia Center

Proiectul european care vizează marea infrastructură a României (Frontieră – Curtici – Simeria), finanțat din fonduri nerambursabile va transforma transportul feroviar român, dar și pe cel european, a precizat eurodeputatul Gheorghe Falcă (PNL, PPE) în cadrul unei declarații pentru CaleaEuropeană.ro, în contextul dezbaterii din plenul reunit al Parlamentului Europen cu privire la revizuirea liniilor directoare ale rețelei transeuropene de transport (TEN-T).

Cu acest prilej, Gheorghe Falcă, membru al Comisiei pentru transport și turism din Parlamentul European, a insistat ca statele membre să desemneze ”o autoritate competentă unică în conformitate cu cadrele juridice naționale și cu structurile administrative proprii pentru a se asigura că proiectele privind rețeaua centrală vor beneficia de integrarea procedurilor de autorizare și vor avea un punct de contact unic pentru investitori, care să permită o gestionare eficientă și clară a procedurii generale”.

Gheorghe Falcă propune ca ”autoritatea competentă unică să își poată delega responsabilitățile, obligațiile și sarcinile către o altă autoritate la nivel regional, local sau administrativ adecvat”, dacă va fi necesar.

”Salutat propunerea Comisiei Europene de Revizuire a liniilor directoare ale rețelei transeuropene de transport (TEN-T), întrucât Regulamentul actual stabilește un cadru comun pentru crearea unor rețele interoperabile cu o structură cu două niveluri, în Uniune, una în slujba cetățenilor pentru dezvoltarea pieței interne, precum și pentru coeziunea socială, economică și teritorială a Uniunii). De asemenea, Regulamentul acordă atenție deosebită conexiunilor transfrontaliere, care vor îmbunătăți interoperabilitatea între diferitele moduri de moduri de transport și vor contribui la o integrare multimodală a transporturilor Uniunii, și ar trebui să țină seama și de dinamica de dezvoltare a sectorului transporturilor și de noile tehnologii ale viitorului”, a explicat Gheorghe Falcă.

În contextul în care există o necesitate urgentă de a finaliza rețeaua centrală TEN-T până în 2030, eurodeputatul român a punctat că este nevoie ca ”simplificarea procedurilor de acordare de autorizații ar trebui să fie însoțită de un termen-limită în care autoritățile competente responsabile ar trebui să ia o decizie globală privind construcția proiectului”.

”Acest termen-limită ar trebui să asigure o gestionare mai eficientă a procedurilor și nu ar trebui să compromită standardele înalte ale Uniunii privind protecția mediului. Proiectele ar trebui evaluate din punctul de vedere al criteriilor de maturitate stabilite de Mecanismul pentru Interconectarea Europei”, a subliniat Gheorghe Falcă.

”Aș vrea să amintesc despre investiția de pe coridorul IV paneuropean: Proiectul european care vizează marea infrastructură a României (Frontieră – Curtici – Simeria), finanțat din fonduri nerambursabile va transforma transportul feroviar român, dar și pe cel european. Coridorul de pe teritoriul României este parte din Axa prioritară TEN-T 22 (coridorului IV Pan-European) Nürnberg–Praga–Viena– Budapesta–Curtici–Simeria–Brașov–București–Constanța. În acest sens, vorbim de un transport pentru trenurile de persoane cu 160 km/h și 120 km/h pentru transportul de marfă. Investițiile în infrastructura feroviară trebuie să fie o prioritate pentru România și pentru Europa, transportul pe calea ferată fiind în mod cert o soluție verde eficientă”, a conchis eurodeputatul român.

Rețeaua TEN-T este compusă din două niveluri: o rețea centrală care urmează să fie finalizată până în 2030 și o vastă rețea afluentă care aduce trafic în aceasta și care urmează să fie finalizată până în 2050. 

Rețeaua afluentă globală va asigura acoperirea completă a UE și accesibilitatea tuturor regiunilor. Rețeaua centrală va acorda prioritate celor mai importante legături și noduri ale TEN‑T, astfel încât acestea să devină pe deplin funcționale până în 2030. 

Ambele niveluri includ toate modurile de transport: rutier, feroviar, aerian, pe căi navigabile interioare și transportul maritim, precum și platformele intermodale.

Din dorința de a înfăptui o transformare fundamentală a transporturilor, Comisia Europeană a prezentat la începutul lunii decembrie Strategia pentru mobilitate sustenabilă și inteligentă, însoțită de un plan de acțiune ce cuprinde 82 de inițiative care vor ghida activitatea UE în următorii patru ani.

Așadar, Uniunea Europeană a pus la data mai sus amintită bazele procesului prin care sistemul de transport european își poate realiza transformarea verde și digitală, devenind astfel mai rezilient în fața viitoarelor crize.

Astfel, Comisia Europeană și-a fixat următoarele:

Până în 2030:

  • cel puțin 30 de milioane de autoturisme cu emisii zero vor fi în exploatare pe drumurile europene
  • 100 de orașe europene vor fi neutre din punct de vedere climatic
  • traficul feroviar de mare viteză se va dubla la nivelul întregii Europe
  • călătoriile colective programate pentru deplasări cu o lungime de sub 500 de km vor trebui să fie neutre din punctul de vedere al carbonului
  • mobilitatea automatizată va fi implementată la scară largă
  • navele maritime cu emisii zero vor fi pregătite pentru lansarea pe piață

Până în 2035:

  • aeronavele de mare capacitate cu emisii zero vor fi pregătite pentru lansarea pe piață

Până în 2050:

  • aproape toate autoturismele, furgonetele, autobuzele și vehiculele grele noi vor avea emisii zero
  • traficul feroviar de marfă se va dubla
  • o rețea transeuropeană de transport (TEN-T) multimodală deplin operațională, pentru un transport sustenabil și inteligent, cu conectivitate de mare viteză.

De asemenea, Comisia Europeană s-a angajat să consolideze piața unică – de exemplu, prin consolidarea eforturilor și a investițiilor pentru finalizarea rețelei transeuropene de transport (TEN-T). 

Finalizarea acestei rețele este cu atât mai importantă cu cât transporturile sunt responsabile pentru o pătrime din emisiile de gaze cu efect de seră ale UE, iar emisiile generate de transporturi continuă să crească. Pentru a atinge obiectivul de neutralitate climatică până în 2050 – astfel cum este prevăzut în Pactul Ecologic European, emisiile generate de transport trebuie să scadă cu 90%.

Aceste argumente și nu numai stau la baza deciziei Comisiei Europene de a desemna anul 2021 An european al căilor ferate

Așadar, în 2021, o serie de evenimente, campanii și inițiative vor promova transportul feroviar ca mod de transport durabil, inovator și sigur.

Vor fi evidențiate beneficiile sale pentru cetățeni, pentru economie și pentru climă și se va pune accentul pe provocările rămase în vederea creării unui adevărat spațiu feroviar unic european fără frontiere.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

Corina Crețu

Corina Crețu: Consolidarea drepturilor femeilor confruntate cu dificultăți enorme în România se poate face cu bani europeni

Published

on

© Corina Crețu / Facebook

Consolidarea drepturilor femeilor confruntate cu dificultăți enorme în România se poate face cu bani europeni, este mesajul transmis de fostul comisar european pentru politica regională Corina Crețu, actualmente eurodeputat, înaintea Zilei Internaționale a Femeii.

Ganduri înainte de 8 Martie

Da, avem în jurul nostru numeroase exemple de femei de succes din mediul de afaceri, din…

Posted by Corina Creţu on Saturday, 6 March 2021

 

Fostul comisar explică că România e află printre statele europene care înregistrează cele mai mari diferențe în ceea ce privește rata de angajare a femeilor, în comparație cu bărbații.

„În cazul femeilor cu vârstele cuprinse între 20 și 64 de ani, aceasta este de doar 61%, în condițiile în care rata de angajare pentru bărbați este de 79%. Totodată, procentul pentru femeile de vârstă activă este semnificativ mai mic în România față de media europeană, care este de 67%. Aceste date sunt un semnal privind dificultățile foarte mari cu care femeile din România încă se confruntă pe piața muncii.”

Corina Crețu precizează că au existat progrese în ultimii ani, cu precădere după integrarea europeană a României și dezvoltarea care a decurs de aici, însă „este clar pentru toată lumea că femeile încă se confruntă cu dificultăți enorme în România, cu dificultăți ce decurg din inegalități de gen, din sărăcie, din fenomene barbare încă foarte des întâlnite precum violența domestică, acces dificil la oportunități, lipsă de sprijin pentru susținerea în paralel a carierei și vieții de familie”.

Astfel, eurodeputata este de părere că „este vital să existe o preocupare reală pentru politici privind femeile și nevoile lor fundamentale – care încă sunt ignorate sau insuficient tratate de cei care pot lua decizii”. 

 În context, Corina Crețu amintește  un fapt reiterat de-a lungul anilor și anume, că avem „oportunitatea uriașă a fondurilor europene, pe care trebuie să le folosim cât mai mult”.

„Sunt bani europeni care pot fi utilizaţi pentru proiecte care să consolideze direct şi indirect drepturile femeilor, dar şi care să le asigure un trai mai bun. Sunt bani mulţi, sunt bani nerambursabili. Iar pentru ca aceşti bani să fie folosiţi este nevoie doar de muncă şi bună credinţă din partea autoritatilor”, apreciază fostul comisar european.

Continue Reading

Dragoș Pîslaru

Dragoș Pîslaru vrea să afle opinia factorilor interesați asupra temelor cu impact social din UE: Dialogul social european este ceva ce mi-am propus să întrețin de la începutul mandatului

Published

on

© Photo Collage (Image source: European Parliament & Renew Europe)

Eurodeputatul Dragoș Pîslaru (PLUS, Renew Europe), membru în Comisia pentru Muncă și Afaceri sociale (EMPL) din Parlamentul Eurooean, vrea să afle opinia factorilor interesați asupra temelor cu impact social din UE, în contextul în care și-a propus încă de la începutul mandatului să întrețină dialogul social european, potrivit unui mesaj pe Facebook.

 

„Vreau să aflu părerea voastră pe cele mai importante dosare din Comisia pentru Muncă și Afaceri Sociale! Am lansat astăzi un mesaj către partenerii din societatea civilă, instituții publice și alți actori cu care am avut șansa să interacționez până în acest moment. Dialogul social european e ceva ce mi-am propus să întrețin de la începutul mandatului, iar acum că agenda Uniunii Europene este tot mai plină de subiecte de maxim interes pentru domeniul muncii și al afacerilor sociale, este mai important ca oricând să cunoaștem și să înțelegem pozițiile cetățenilor pe dosarele mari ale momentului”, scrie eurodeputatul.

Dragoș Pîslaru mai spune că aceste poziții, dacă ajung la noi, se pot transforma în linii de dialog dar și în formulări sau reformulări ale textelor și propunerilor de pe agenda Comisiei EMPL din Parlamentul European și nu numai.

Astfel, politicianul ar dori să afle părerea persoanelor interesate asupra celor mai importante dosare din Comisia pentru Muncă și Afaceri Sociale:

1. Raport din proprie initiațivă al Parlamentului European pentru condiții adecvate de muncă, drepturi și protecție socială pentru lucrătorii din platformele digitale – noile forme de muncă legate de dezvoltarea digitală (2019/2186 (INI)), textul raportului îl gășiți aici 👉 https://bit.ly/3qmUp70

2. Propunerea pentru o Directivă a UE privind salariile minime adecvate în Uniunea Europeană, textul propunerii îl gășiți aici 👉 https://bit.ly/38dA7H0

3. Propunerea pentru o Directivă pentru a asigura salarii egale pentru o muncă egală (2021/050(COD), textul propunerii îl gășiți aici 👉https://bit.ly/3uYkeh9

4. Plan de Acțiune al Comisiei Europene pentru Pilonul European al Drepturilor Sociale, care să asigure ca până în 2030:

– cel puțin 78% din persoanele între 20 și 64 de ani au un loc de muncă;

– cel puțin 60% din adulți participă anual la o sesiune de formare;

– reducerea numărului de persoane aflate în sărăcie cu cel puțin 15 milioane de cetățeni, dintre care cel puțin 5 milioane de copii; textul propunerii îl gășiți aici 👉 https://cutt.ly/czeZpc7

Continue Reading

Daniel Buda

Eurodeputatul Daniel Buda cere Comisiei Europene să elaboreze un ”acord pentru demografie” pentru a veni cu răspunsuri concrete la dezechilibrele demografice

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Eurodeputatul Daniel Buda (PNL, PPE) vicepreședintele Comisiei pentru agricultură și dezvoltare rurală (AGRI) din Parlamentul European, a atras atenția că populația Europei va reprezenta în 2070 doar 4% din populația gobului.

În acest context, europarlamentarul român a solicitat Comisiei Europene să ebalobeze un ”acord pentru demografie” pentru a veni cu răspunsuri concrete la dezechilibrele demografice.

”Astăzi am participat la reuniunea cu raportorii din umbră privind proiectul de raport pe care l-am realizat din propria inițiativă, în cadrul Comisiei de Dezvoltare Regională, referitor la Inversarea tendințelor demografice din regiunile UE utilizând instrumentele politicii de coeziune. În cadrul ședinței de astăzi, am avut un schimb de opinii pe marginea celor 34 de compromisuri și 288 de amendamente formulate”, a precizat Daniel Buda într-un mesaj pe Facebook.

Acesta a subliniat, prin intermediul raportului amintit mai sus, provocările curente ”cu care se confruntă autoritățile regionale și locale, soluțiile puse în practică de autorități ca răspuns, precum și recomandările de politici necesare pentru a inversa aceste tendințe demografice”.

”Libertatea de circulație a persoanelor este un drept fundamental prevăzut de tratatul UE, astfel că cetățenii Uniunii sunt liberi să decidă fără nicio îngrădire locul unde doresc să locuiască și să lucreze. Însă, autoritățile europene și naționale trebuie să asigure o dezvoltare economică sustenabilă pentru ca cetățenii care își părăsesc regiunile să nu o facă forțați fiind de calitatea vieții scăzute din zona unde locuiesc și de lipsa oportunităților. Comisia ar trebui să elaboreze un „Acord pentru demografie”, care să propună politici și să vină cu sprijin financiar pentru a inversa tendințele actuale”, a spus Daniel Buda.

Eurodeputatul român a adăugat că este nevoie să pornim de la realitate că tendințele demografice actuale ”au un impact major asupra comunităților locale și afectează viață fiecărui cetătean european și bineînțeles, au un impact puternic asupra eficienței politicii europene și asupra politicii de coeziune”.

”În plus, rată natalitătii este într-o continuă scădere, iar în acest ritm, populația Uniunii va scădea vertiginos în următoarele decade, iar ritmul de îmbătrânire va fi tot mai accentuat. În 2070, populația Europei va reprezenta doar 4% din populația globului”, a completat Daniel Buda.

La 28 ianuarie, Comisia Europeană a prezentat o carte verde prin care lansează o amplă dezbatere de orientare cu privire la provocările și oportunitățile pe care le cunoaște societatea în curs de îmbătrânire a Europei.

Citiți și:
Raport al CE: Populația Europei îmbătrânește în ritmuri diferite, iar diferențele demografice se vor accentua în următoarele decenii în funcție de preferințele rezidențiale și de migrația internă

Aceasta pune în discuție impactul acestei tendințe demografice pronunțate în întreaga noastră economie și societate și invită opinia publică să își exprime punctul de vedere, în cadrul unei consultări publice, cu privire la modul în care să i se răspundă. Consultarea publică va fi deschisă timp de 12 săptămâni.

Cartea verde structurează dezbaterea privind îmbătrânirea populației aducând în discuție viteza și amploarea schimbărilor în societatea noastră și întrebările pe care trebuie ni să le punem cu privire la acest fenomen.

Acest lucru include totul, de la promovarea unui stil de viață sănătos și a învățării pe tot parcursul vieții la consolidarea sistemelor de sănătate și de îngrijire pentru a putea răspunde nevoilor persoanelor în vârstă.

Cartea verde subliniază necesitatea de a aduce mai multe persoane pe piața forței de muncă, evidențiază oportunitățile de creare de locuri de muncă și analizează impactul îmbătrânirii asupra carierelor, bunăstării, pensiilor, protecției sociale și productivității noastre.

Totodată, cartea verde adoptă o abordare bazată pe ciclul de viață, reflectând impactul universal al îmbătrânirii asupra tuturor generațiilor și etapelor vieții.

Se subliniază, astfel, importanța găsirii unui echilibru just între formularea de soluții durabile pentru sistemele noastre de protecție socială și consolidarea solidarității între generații.

Consultarea publică lansată la 28 ianuarie este deschisă cetățenilor și organizațiilor interesate din toate statele membre, inclusiv de la nivel regional și local.

Rezultatele consultării vor contribui la identificarea sprijinului necesar pentru cetățeni, pentru regiunile și comunitățile acestora.

Pe baza rezultatelor, Comisia va examina posibilele răspunsuri de politică pentru a consolida eforturile statelor membre și ale regiunilor cu privire la abordarea problemelor legate de îmbătrânirea populației.

Continue Reading

Facebook

Team2Share

ROMÂNIA6 hours ago

Premierul Florin Cîțu: Peste 2,6 milioane de doze de vaccin anti-COVID vor sosi în România în martie

INTERNAȚIONAL7 hours ago

Președintele Iranului, după întâlnirea cu șeful diplomației irlandeze: Soluționarea problemelor cu semnatarii europeni ai acordului nuclear, posibilă doar prin negociri întemeiate pe respect reciproc și pe evitarea amenințărilor și presiunilor

MAREA BRITANIE9 hours ago

Post-Brexit: Marea Britanie pregătește relaxarea controalelor vamale pentru produsele alimentare și alte importuri din UE pentru a evita o criză a aprovizionării

COMISIA EUROPEANA12 hours ago

Piața unică: Comisia Europeană adoptă noi documente orientative pentru a facilita libera circulație a mărfurilor

Corina Crețu14 hours ago

Corina Crețu: Consolidarea drepturilor femeilor confruntate cu dificultăți enorme în România se poate face cu bani europeni

U.E.1 day ago

Angela Merkel avertizează că pandemia Covid-19 ar putea pune în pericol progresele înregistrate în ceea ce privește egalitatea de gen

Dragoș Pîslaru1 day ago

Dragoș Pîslaru vrea să afle opinia factorilor interesați asupra temelor cu impact social din UE: Dialogul social european este ceva ce mi-am propus să întrețin de la începutul mandatului

ROMÂNIA1 day ago

Ministrul apărării Nicolae Ciucă a atras atenția asupra nevoii de prioritizare a digitalizării în domeniul strategic în contextul unei tendințe globale accelerate de pandemia COVID-19

ROMÂNIA1 day ago

Premierul Florin Cîțu: În PNRR sunt alocate sume considerabile pentru construcția de spitale noi. Reforma trebuie să se vadă în investiții

ROMÂNIA1 day ago

Primarul Emil Boc: Abecedarul politicii de locuire la Cluj-Napoca și zona sa metropolitană se bazează pe calitate, coerență și integrare

ROMÂNIA1 day ago

Premierul Florin Cîțu: În PNRR sunt alocate sume considerabile pentru construcția de spitale noi. Reforma trebuie să se vadă în investiții

FONDURI EUROPENE2 days ago

Nicușor Dan: Primăria Capitalei a depus la MIPE proiecte care însumează 7 miliarde de euro. Acestea vizează domenii precum protecţia mediului, sănătatea, termoficarea, educaţia

COMISIA EUROPEANA4 days ago

Comisia Europeană: Clauza derogatorie generală din cadrul Pactului de Stabilitate și Creștere ar trebui să rămână activă în 2022 pentru o redresare sustenabilă post-pandemie

ROMÂNIA5 days ago

Premierul Florin Cîțu consideră că digitalizarea administrației publice reprezintă ”un mod natural de a îmbunătăți comportamentul statului față de cetățeni”: Va fi finanțată din fonduri europene

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI6 days ago

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu are convingerea că premierul României va acorda prioritate proiectelor de infrastructură din Oltenia și Nordul Moldovei în vederea recuperării decalajului de dezvoltare între regiuni

COMISIA EUROPEANA1 week ago

Liderii europeni doresc avansarea lucrărilor pentru implementarea Uniunii Sănătății și a Strategiei Farmaceutice pentru Europa

EVENIMENTE1 week ago

Dezbatere | Eurodeputații Cristian Bușoi și Nicu Ștefănuță: UE, în pragul disoluției dacă nu ar fi cumpărat împreună vaccinurile. PE, implicat în campania europeană de vaccinare

COMISIA EUROPEANA1 week ago

Oleg Roibu, director juridic eMAG, consideră că noile norme propuse de Comisia Europeană pentru platformele digitale sunt ”echilibrate”: Majoritatea prevederilor sunt deja implementate de eMAG

EVENIMENTE1 week ago

Dezbatere: Eurodeputații Cristian Bușoi si Nicu Ștefănuță: Este inadmisibil să avem prețuri diferențiate la tratamente. România are nevoie de o politică a medicamentului inteligentă

Dragoș Tudorache1 week ago

Eurodeputatul Dragoș Tudorache: Comisia Europeană trebuie să intervină dur pentru protejarea pieței unice digitale împotriva distorsionării concurenței de către giganții tehnologici

Advertisement
Advertisement

Trending