COMISIA EUROPEANA
Ursula von der Leyen consideră că UE trebuie să reacționeze mai rapid la evoluțiile geopolitice: Trebuie să punem capăt nevoii de unanimitate în deciziile de politică externă
Published
9 months agoon
By
Teodora Ion
Uniunea Europeană trebuie să reacționeze mai rapid la evoluțiile geopolitice, astfel că ar trebui să pună capăt nevoii de unanimitate în deciziile de politică externă, a subliniat președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.
”În chestiunile ce țin de afaceri externe, trebuie să trecem la decizia cu majoritate calificată”, a susținut von der Leyen într-o declarație acordată unui grup restrâns de jurnaliști, întâlnire organizată de biroul acesteia înainte de reuniunea șefilor de stat sau de guvern de la finalul acestei săptămâni, în cadrul căreia este așteptată o decizie din partea statelor membre cu privire la viitorul european al Ucrainei, Republicii Moldova și Georgiei, după ce executivul european a recomandat ca primelor două să li se acorde statului de candidate la UE, în vreme ce Georgia a primit o perspectivă europeană.
Tot la acest summit, cancelarul german este așteptat să prezinte o serie de propuneri astfel încât noilor membri să le fie mai ușor să adere.
A venit timpul nu numai pentru ţări candidate, ci pentru ca Uniunea Europeană însăşi să se pregătească pentru o extindere a clubului, a declarat oficialul german în cadrul unui interviu pentru DPA.
”Pentru ca asta să se întâmple, (UE) trebuie să-şi modernizeze structurile şi procesele de luare a deciziilor. Nu va fi posibil ca tot ce este decis astăzi prin vot unanim să fie decis în mod similar în viitor”, a spus Scholz.
Revenind la discuțiile președintei Comisiei Europene cu presa, aceasta a fost întrebată de Politico dacă Uniunea Europeană va fi nevoită să ia în considerare schimbarea procesului decizional pentru a veni în întâmpinarea aspirațiilor potențialelor noi țări membre, precum cele din Parteneriatul Estic, dar și cele din Balcanii de Vest.
În trecut, acțiunea Uniunii Europene a fost întârziată în luarea unor decizii majore din cauza opoziției unei singure țări membre. Uneori, această opoziție nu era determinată de chestiunea aflată pe masă, ci reprezenta mai curând o încercare de a folosi dreptul de veto în cazurile ce reclamau unanimitate pentru a forța luarea unor decizii pe altă temă sensibilă pentru statul care dădea dovadă de un astfel de comportament, exemplu în acest caz fiind Cipru, care a amânat luni de zile sancțiunile europene împotriva Belarusului din cauza tensiunilor cu Turcia.
În răspunsul ei, aceasta a mărturisit că a ajuns la concluzia personală că nevoia unanimității în cazul afacerilor externe nu mai este o cerință sustenabilă.
”În ceea ce privește afacerile externe, sunt profund convinsă că nu este sustenabil, că Uniunea Europeană nu este capabilă să ia o poziție din cauza unui singur blocaj în dosare critice. Iar viteza cu care se întâmplă lucrurile… lumea vrea să audă vocea europeană. Viteza este prea mare pentru ca în mod constant sau prea des să nu fie auzită și văzută din cauza unui blocaj din partea unei (n.r. țări membre). Prin urmare, acolo sunt cu adevărat convinsă că avem nevoie de votul cu majoritate calificată”, a detaliat Ursula von der Leyen.
Schimbarea modului în care sunt adoptate deciziile necesită o modificare a tratatelor, chestiune revitalizat în contextul dezbaterilor desfășurate în mare parte sub umbrela Conferinței privind viitorul Europei, una dintre temele care a suscitat cea mai mare atenție fiind tocmai aceasta, și anume de renunțare la unanimitate în cazul aspectelor ce țin de politica externă, fapt stimulat și de opoziția Ungariei manifestată cu precădere în momentele de impunere a sancțiunilor.
În prezent, există o serie de chestiuni pe care statele membre le consideră sensibile și asupra cărora este nevoie de unanimitate pentru adoptarea deciziei, și anume:
- politica externă și de securitate comună (cu excepția anumitor cazuri clar definite care necesită majoritate calificată, de exemplu numirea unui reprezentant special);
- cetățenie (acordarea unor drepturi noi cetățenilor UE);
- aderarea la UE;
- armonizarea legislației naționale privind impozitarea indirectă;
- finanțele UE (resursele proprii, cadrul financiar multianual);
- anumite dispoziții din domeniul justiției și afacerilor interne (procurorul european, dreptul familiei, cooperarea polițienească operațională etc.);
- armonizarea legislației naționale din domeniul securității sociale și protecției sociale.
O decizie adoptată prin majoritatea calificată, aspect la care face trimitere președinta Comisiei Europene, trebuie să întrunească și ea două condiții: 1. 55% dintre statele membre votează pentru – în practică, aceasta înseamnă 15 din 27; 2. propunerea este sprijinită de un număr de state membre care reprezintă cel puțin 65% din totalul populației UE.
”Există deja multe lucruri pe care le putem face fără întârziere. Și acest lucru este valabil și pentru acele recomandări care ne vor cere să luăm noi măsuri. Pentru a ne asigura că vom da curs rapid, voi anunța primele propuneri noi ca răspuns la raportul dumneavoastră în discursul meu privind Starea Uniunii din septembrie. Dar chiar și dincolo de acest lucru, este necesar să mergem chiar mai departe. De exemplu, am susținut întotdeauna că votul în unanimitate în anumite domenii-cheie pur și simplu nu mai are sens dacă dorim să putem acționa mai rapid. Sau că Europa ar trebui să joace un rol mai important – de exemplu, în domeniul sănătății sau al apărării. Și trebuie să îmbunătățim în permanență modul în care funcționează democrația noastră. Vreau să fie clar că voi fi întotdeauna de partea celor care doresc să reformeze UE pentru a o face să funcționeze mai bine. Ideea este că ne-ați spus încotro doriți să se îndrepte această Europă. Și acum depinde de noi să o luăm pe calea cea mai directă pentru a ajunge acolo, folosind toate limitele a ceea ce putem face în cadrul tratatelor – și, da, modificând tratatele acolo unde este nevoie. Și salut faptul că, pentru prima dată, Parlamentul European este pregătit să își folosească puterile pentru a propune o convenție. Haideți să lucrăm împreună la toate acestea. Fără tabuuri. Fără linii roșii ideologice. Haideți să ne ocupăm de ceea ce se întâmplă aici și acum”, a fost apelul lansat de Ursula von der Leyen.
Ideea este îmbrățișată și de președintele francez, Emmanuel Macron, a cărui țară deține președinția semestrială a Consiliului Uniunii Europene, reluând o intenție a sa exprimată la scurt timp după alegerile europarlamentare din 2019.
De cealaltă parte, România și alte 12 țări membre UE se opun încercărilor “necugetate” de revizuire a tratatelor, așadar este neclar dacă se va ajunge la un consens.
Aceste propuneri vor face parte din propunerile care vor fi incluse în programul de lucru al Comisiei pentru 2023 și pentru anii următori. În cadrul acestui proces, Comisia se va asigura că noile reforme și politici și discuțiile privind necesitatea modificării tratatelor nu se exclud reciproc, concentrându-se asupra valorificării la maximum a posibilităților actuale și în același timp rămânând deschisă la modificarea tratatelor acolo unde va fi necesar.
Pentru a informa în continuare cetățenii care au participat la conferință și pentru a menține această dinamică, în toamna anului 2022 va fi organizat un eveniment în cadrul căruia vor fi împărtășite observațiile cu privire la conferință.
Acest eveniment ar fi o ocazie de a comunica și de a explica modul în care cele trei instituții ale UE dau curs propunerilor și analizează progresele înregistrate în această etapă a procesului.
Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

You may like
-
Ajutor de stat: Comisia Europeană aprobă o schemă românească de 103 milioane de euro destinată dezvoltării instalațiilor de stocare a energiei electrice
-
Șeful diplomației UE: Pregătim o misiune civilă în R. Moldova pentru a consolida capacitatea țării împotriva amenințărilor hibride
-
UE și donatorii internaționali se angajează să aloce 7 miliarde de euro pentru a sprijini populația din Turcia și Siria în urma cutremurelor devastatoare
-
România, între cele 18 state care participă la programul UE de achiziții comune de muniții pentru Ucraina: “Este o decizie istorică”
-
UE aprobă planul de 2 miliarde de euro pentru achiziția și livrarea de muniție Ucrainei
-
Șeful diplomației UE: Vladimir Putin poate fi arestat imediat în peste 130 de țări
COMISIA EUROPEANA
Ajutor de stat: Comisia Europeană aprobă o schemă românească de 103 milioane de euro destinată dezvoltării instalațiilor de stocare a energiei electrice
Published
1 day agoon
March 21, 2023By
Teodora Ion
Comisia Europeană a aprobat, în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat, o schemă de ajutor de stat în valoare de 103 milioane de euro (512 milioane de lei) pentru sprijinirea construcției de instalații de stocare a energiei electrice în România.
Potrivit unui comunicat al instituției, măsura va fi finanțată parțial prin intermediul Mecanismului de Redresare și Reziliență (”RRF”), ca urmare a evaluării pozitive de către Comisie a Planului de redresare și reziliență al României și a adoptării acestuia de către Consiliu.
Obiectivul schemei este de a sprijini investițiile în instalații de stocare a energiei electrice în baterii, permițând o integrare fără probleme a energiei regenerabile provenite din surse eoliene și solare în sistemul energetic românesc.
În cadrul schemei, ajutorul va lua forma unei subvenții directe pentru proiectele selectate în urma unui proces de licitație competitivă. Ajutorul pe beneficiar nu va depăși:
- 100% din deficitul de finanțare al proiectului;
- 167.000 de euro pe MWh de capacitate de stocare instalată sau
- o sumă maximă de 15 milioane de euro. Proiectele vor fi selectate până la 31 decembrie 2023 și trebuie să fie finalizate până la 31 decembrie 2025.
Comisia a evaluat schema în temeiul articolului 107 alineatul (3) litera (c) din TFUE, care permite statelor membre să sprijine dezvoltarea anumitor activități economice în anumite condiții, precum și al Orientărilor privind ajutoarele de stat pentru climă, protecția mediului și energie (CEEAG).
Comisia a constatat că schema românească este necesară și adecvată pentru a accelera investițiile în instalații de stocare a energiei electrice, contribuind astfel la obiectivele strategice ale UE legate de tranziția ecologică.
În plus, Comisia a concluzionat că schema este proporțională, deoarece ajutorul va fi limitat la minimul necesar și nu va avea efecte negative nejustificate asupra concurenței și comerțului în UE. Pe această bază, Comisia a aprobat schema românească în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat.
Comisia Europeană evaluează cu prioritate măsurile care implică ajutoare de stat cuprinse în planurile naționale de redresare și a oferit îndrumare și sprijin statelor membre în fazele pregătitoare ale planurilor naționale, pentru a facilita desfășurarea rapidă a Mecanismului de Redresare și Reziliență.
COMISIA EUROPEANA
Comisia Europeană plătește Ucrainei a doua tranșă de 1,5 miliarde de euro din asistența macrofinanciară pentru 2023 astfel încât Kievul să mențină în funcțiune serviciile esențiale
Published
1 day agoon
March 21, 2023By
Teodora Ion
Comisia Europeană a achitat marți o a doua tranșă de 1,5 miliarde de euro din pachetul de asistență financiară destinat Ucrainei, a cărui valoare totală se ridică la 18 miliarde de euro prin care Uniunea Europeană urmărește să ajute Kievul să-și acopere nevoile imediate de finanțare în 2023.
Conform unui comunicat al instituției, acest sprijin va ajuta Ucraina să continue să plătească salariile și pensiile și să mențină în funcțiune serviciile publice esențiale, cum ar fi spitalele, școlile și locuințele pentru persoanele relocate.
De asemenea, va permite Ucrainei să asigure stabilitatea macroeconomică și să restabilească infrastructura critică distrusă de Rusia în războiul său de agresiune, cum ar fi infrastructura energetică, sistemele de apă, rețelele de transport, drumurile și podurile.
”Cea de-a doua tranșă plătită astăzi Ucrainei, în valoare de 1,5 miliarde de euro, demonstrează sprijinul ferm al UE pentru Ucraina. Țara a înregistrat progrese importante în ceea ce privește reformele transformatoare, precum cele privind statul de drept. Acest lucru va facilita, de asemenea, efortul internațional de reconstrucție și va sprijini Ucraina pe calea sa europeană”, a subliniat președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.
Plata de marți are loc după ce Comisia a constatat că Ucraina a înregistrat progrese satisfăcătoare în ceea ce privește punerea în aplicare a condițiilor de politică convenite și a respectat cerințele de raportare, care vizează asigurarea utilizării transparente și eficiente a fondurilor.
Ucraina a înregistrat progrese importante în ceea ce privește consolidarea statului de drept prin numirea unui nou șef al Biroului Național Anticorupție al Ucrainei. Stabilitatea financiară este consolidată datorită progreselor înregistrate în direcția unei mai bune supravegheri a băncilor de stat. Funcționarea sistemului de gaze va fi îmbunătățită datorită selecției unui consiliu de supraveghere al Naftogaz și va exista un climat de afaceri mai bun datorită simplificării cerințelor de acordare a licențelor și autorizațiilor.
O primă tranșă de 3 miliarde de euro în cadrul acestui pachet a fost achitată în luna ianuarie a acestui an. Comisia Europeană va continua să acorde sprijin financiar Ucrainei până la finalul acestui an prin deblocarea unor tranșe lunare de 1,5 miliarde de euro.
Citiți și
UE trimite Ucrainei prima tranșă de 3 miliarde de euro din ajutorul pentru 2023. Acesta este prima plată din cele 18 miliarde de euro destinate Kievului
Sprijinul total care a luat forma de asistență macrofinanciară, inclusiv plata de astăzi, destinat Ucrainei de la începutul războiului de agresiune al Rusiei a ajuns la 11,7 miliarde de euro. Fondurile au fost puse la dispoziția Ucrainei sub formă de împrumuturi extrem de avantajoase.
În total, de la începutul războiului, sprijinul acordat Ucrainei și ucrainenilor se ridică la aproximativ 67 de miliarde de euro.
Aceasta include sprijinul financiar, umanitar, bugetar de urgență și militar acordat Ucrainei de către UE, statele membre și instituțiile financiare europene, precum și resursele puse la dispoziție pentru a ajuta statele membre să răspundă nevoilor ucrainenilor care fug de război în UE.
COMISIA EUROPEANA
Comisia Europeană sprijină în acest an 14 proiecte de reformă în România în vederea consolidării rezilienței și competitivității
Published
1 day agoon
March 21, 2023By
Teodora Ion
Comisia Europeană a aprobat o nouă rundă de 151 de proiecte în cadrul Instrumentului de sprijin tehnic (IST) pentru a sprijini toate statele membre în pregătirea, conceperea și punerea în aplicare a până la 326 de reforme de ultimă oră în 2023.
Proiectele sprijinite răspund unei nevoi de reformă exprimate de statele membre, fiind în același timp puternic aliniate la prioritățile Uniunii Europene în ceea ce privește administrațiile publice moderne și eficiente, strategiile de creștere durabilă și economiile reziliente.
Potrivit unui comunicat al instituției, multe proiecte de reformă sunt, de asemenea, legate de provocările Planurilor de Redresare și Reziliență și ale Planului REPowerEU.
Pentru 2023, Comisia a aprobat următoarele 14 proiecte de sprijinire a reformei pentru România:
- Profesionalizarea personalului în domeniul achizițiilor publice – promovarea metodologiilor strategice, a integrității și a transparenței;
- Consolidarea capacității Ministerului Public de investigare a încălcărilor drepturilor de proprietate intelectuală;
- Intervenții pentru reducerea sărăciei și creșterea echității prin utilizarea serviciilor comunitare integrate, parteneriate durabile și consolidarea comunităților locale;
- Punerea în aplicare a schemei de sprijin pentru energia regenerabilă din România;
- Îmbunătățirea mediului de afaceri prin punerea în aplicare a unei reforme simplificate în materie de acordare a licențelor;
- Sprijin tehnic pentru autoritățile române în vederea implementării investiției eID în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență.
Țara noastră este parte a unor proiecte multinaționale:
- PACE – Mobilitatea funcționarilor publici;
- PACE – Schimburi de cooperare între România și alte state membre în domenii cheie de interes;
- Academia UE de supraveghere în domeniul finanțelor digitale;
- Consolidarea reformelor strategice ale administrației fiscale prin intermediul instrumentului de evaluare a diagnosticului administrației fiscale în România;
- Cadrul de gestionare a riscurilor ESG pentru sectorul financiar;
- Cartografierea competențelor autorităților naționale în domeniul punerii în aplicare a măsurilor restrictive ale UE. Cele mai bune practici și recomandări legislative;
- Demonstrarea conceptului de modele de inteligență artificială în monitorizarea abuzurilor de piață;
- Comunicarea către publicul larg a beneficiilor planurilor de redresare și reziliență.
Din 2017 până în prezent, România a beneficiat de 79 de proiecte finanțate prin Instrumentul de sprijin tehnic sau prin predecesorul acestuia, Programul de sprijin pentru reforme structurale.

© European Commission
Sprijinul a vizat o gamă largă de politici, 10 la număr, inclusiv în administrația publică, o mai bună reglementare, cheltuielile publice, educația financiară, asistența medicală și educația. Un accent deosebit a fost pus pe digitalizare atât în sectorul public, cât și în cel privat.

© European Commission
Intensificarea cooperării între administrațiile publice din statele membre
În această nouă rundă de proiecte pentru 2023, IST va continua să se concentreze în mod deosebit pe îmbunătățirea capacității operaționale și a eficienței administrațiilor publice din statele membre. În acest context, va fi lansată o nouă inițiativă – Bursa de Cooperare între Administrațiile Publice (PACE) – pentru a promova învățarea reciprocă și cele mai bune practici între funcționarii publici din diferite state membre, în vederea consolidării capacității administrative, precum și a competențelor de elaborare și punere în aplicare a politicilor.
Pe parcursul acestui an, IST va consolida, de asemenea, cooperarea între statele membre prin intermediul celui mai mare număr de proiecte transnaționale, cu 33 de proiecte de reformă multinaționale și 10 proiecte multiregionale.
Comisia Europeană va sprijini statele membre în abordarea provocărilor comune, prin promovarea învățării reciproce și prin dezvoltarea unor abordări comune, oferind în același timp un sprijin personalizat pentru fiecare stat membru sau regiune.
Menținerea atenției asupra reformelor legate de prioritățile-cheie comune
Proiectele din cadrul IST 2023 vor continua să sprijine statele membre în elaborarea și punerea în aplicare a reformelor în vederea realizării tranziției ecologice și digitale. 32 % dintre proiectele din cadrul STI 2023 se concentrează pe punerea în aplicare a obiectivelor privind Pactul verde european, iar 40 % pe tranziția digitală și pe inovare.
Pentru a consolida solidaritatea cu Ucraina și pentru a fi mai eficace în utilizarea setului nostru de instrumente, IST va sprijini statele membre în punerea în aplicare a sancțiunilor împotriva Rusiei.
De exemplu, pentru a îmbunătăți înghețarea activelor, sprijinul va fi direcționat către identificarea proprietății sau a controlului efectiv al unei societăți. Sprijinul acordat de IST va contribui, de asemenea, la monitorizarea tranzacțiilor cripto pentru a preveni eludarea sancțiunilor, precum și la cartografierea competențelor autorităților naționale pentru punerea în aplicare a sancțiunilor.
În contextul Anului european al competențelor, IST a sprijini, de asemenea, mai multe state membre în elaborarea strategiei naționale privind competențele pentru a depăși deficitul de competențe și inadecvarea acestora.
Promovarea intensă a proiectelor emblematice IST
O treime din reforme implică proiecte emblematice în domeniul energiei, administrației publice, finanțelor publice, integrării migranților și asistenței medicale.
De exemplu, inițiativa emblematică privind îngrijirea integrată vizează statele membre care doresc să elaboreze și să pună în aplicare reforme menite să îmbunătățească interoperabilitatea și digitalizarea sistemelor de sănătate.
Instrumentul de sprijin tehnic (IST) este programul UE care oferă expertiză tehnică adaptată statelor membre ale UE pentru a elabora și a pune în aplicare reforme. Bugetul acestuia se ridică la 864 milioane de euro pentru perioada 2021-2027 (la prețurile actuale) Sprijinul se acordă la cerere și nu necesită cofinanțare din partea statelor membre.

Cristian Bușoi, vizită în Silicon Valley pentru a prezenta acțiunile comisiei pe care o prezidează în PE în domeniul cercetării și inovării: Avem nevoie de o colaborare mai strânsă între UE și SUA în acest sector

Comisia Europeană validează argumentele invocate de Eugen Tomac în procesul deschis la CJUE privind respingerea aderării României la Schengen: A fost o decizie incorectă și regretabilă

Dmitro Kuleba și Roberta Metsola au abordat într-o discuție telefonică ”demersurile în vederea creării unui tribunal special pentru crima de agresiune împotriva Ucrainei”

Victor Negrescu cere Parlamentului European și Comisiei Europene să conteste legalitatea veto-ului Austriei împotriva aderării României la Schengen

Nicolae Ciucă merge joi în R. Moldova. Premierul se va întâlni cu președinta Maia Sandu și cu premierul Dorin Recean pentru a reconfirma sprijinul României pentru parcursul european al țării

Japonia intenționează să contribuie financiar la Fondul voluntar al NATO pentru a sprijini Ucraina cu arme neletale ”până când pacea va reveni în frumoasa țară”

Raport NATO: România a ratat din nou ținta de 2% din PIB pentru apărare, dar găzduiește trei structuri de comandă aliate, un grup de luptă, un sistem antirachetă și misiuni de poliție aeriană

Departamentul de Stat al SUA constată în raportul anual privind drepturile omului în România probleme legate de corupție generalizată, cenzură, mită, stimulate de lipsa unor mecanisme eficiente

Charles Michel îi invită pe Klaus Iohannis, Olaf Scholz și ceilalți șefi de stat sau de guvern la Bruxelles pentru a discuta despre situația din Ucraina, competitivitatea UE, securitatea energetică și migrație

Declarație cu repetiție anti-SUA și anti-NATO semnată de Putin și Xi la Moscova: Rusia şi China sunt ”preocupate” de prezenţa în creştere a NATO în Asia

V. Ponta: Discuţiile din Parlament privind bugetul încep la 14 ianuarie

Mapamond: Care vor fi principalele evenimente ale anului 2013

Angela Merkel: “Mediul economic va fi mai dificil în 2013”

Barometru: Cluj-Napoca înregistrează cea mai ridicată calitate a vieții din România, alături de Oradea și Alba Iulia

Huffington Post: România a fost condusă din 1989 de “o clică incompetentă de escroci foşti comunişti”

Ambasadorul SUA Adrian Zuckerman: România va deveni cel mai mare producător și exportator de energie din Europa

Premierul Italiei, Mario Monti, a demisionat

Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea care interzice pentru 10 ani exportul de buștean în spațiul extracomunitar

9 mai, o triplă sărbătoare pentru români: Ziua Europei, a Independenţei României şi sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial

Acord fără precedent în istoria UE: După un maraton de negocieri, Angela Merkel, Mark Rutte, Klaus Iohannis și ceilalți lideri au aprobat planul și bugetul de 1,82 trilioane de euro pentru relansarea Europei

Raport NATO: România a ratat din nou ținta de 2% din PIB pentru apărare, dar găzduiește trei structuri de comandă aliate, un grup de luptă, un sistem antirachetă și misiuni de poliție aeriană

Războiul Rusiei în Ucraina, “semnal de alarmă” pentru industria de armament din Europa. MBDA, grupul care produce sistemul MAMBA amplasat de Franța în România, lansează un apel la cooperare europeană

Nicolae Ciucă, la semnarea proiectului privind gazoductul Tuzla-Podişor: Un pas decisiv, penultimul în seria demersurilor pentru exploatarea gazelor de la Marea Neagră în perimetrul Neptun Deep

Premierul Nicolae Ciucă: Este necesară elaborarea unui plan comun de acțiune în țările francofone contra dezinformărilor Rusiei

R. Moldova va primi un nou sprijin de 10 milioane de lire sterline pentru modernizare din partea Regatului Unit

”România, stat-far al Francofoniei”. Klaus Iohannis: Ne propunem să transformăm România într-un centru regional de formare în limba franceză a diplomaților și funcționarilor publici din țările francofone

Eugen Tomac a cerut Comisiei Europene să vină cu un plan concret pentru a sprijini R. Moldova în fața încercărilor de destabilizare din partea Rusiei

Rareș Bogdan le cere liderilor UE ”să decidă plata unor compensații” pentru fermierii români care ”au pierdut enorm după declanșarea invaziei ruse în Ucraina”

AUKUS: De pe coasta Pacificului, liderii SUA, Regatului Unit și Australiei au lansat programul submarinelor cu propulsie nucleară pentru a garanta securitatea globală

Israelul vrea să accelereze ”livrările de gaz către Europa prin Italia”, anunță Benjamin Netanyahu după discuții cu Giorgia Meloni
Team2Share


Trending
-
NATO1 week ago
Militarii luxemburghezi sosesc în România, în cadrul grupului de luptă NATO. Este cel mai mare contingent luxemburghez dislocat în străinătate
-
ROMÂNIA1 week ago
Premierul Nicolae Ciucă s-a întâlnit cu Dereck Hogan: SUA propun acordarea de sprijin tehnic pentru includerea României în programul Visa Waiver
-
PARLAMENTUL EUROPEAN5 days ago
Parlamentul European este pregătit să negocieze cu Consiliul introducerea unui portofel digital (eID) la nivelul UE
-
CONSILIUL UE1 week ago
Consiliul UE a decis majorarea plafonului financiar al Instrumentului european pentru pace la 7,9 miliarde de euro până în 2027
-
Daniel Buda6 days ago
Ursula von der Leyen îi mulțumește lui Daniel Buda pentru ”eforturile pe care le-a făcut și le face România pentru transportul de cereale” ucrainene. Eurodeputatul îi cere acesteia sprijin pentru fermierii români